Dacia

Så er der lagkage! Dacia fylder 4 år!

Thomas Jensen
For fire år siden vendte rumænske Dacia tilbage til Danmark. Glemt var fortidens østblok-image. Siden relanceringen er det gået stærkt. Det bliver fejret med  fødselsdagstilbud tre uger i træk. Det er søndag den 30. april, at det hele kulminerer. Her er der nemlig Åbent Hus hos Danmarks 47 autoriserede Dacia forhandlere fra kl. 11.00-16.00. Mon […]

Højbenet Logan fuldender Dacia-programmet

Thomas Jensen
Som den sidste i rækken lancerer Dacia nu Logan MCV i den luksuriøse Stepway version. Øget frihøjde, lækkert interiør og nyt design både ude og inde venter kunderne til den nye Logan MCV Stepway. Dacia Logan MVC Stepway beholder naturligvis alle de features, der har gjort den til en rummelig og populær familiebil. Nemlig klassens […]

Duster Black Shodow med rabat på udstyr

Thomas Jensen
Dacia Duster Black Shadow er i Danmark lige om lidt Duster er den mest populære Dacia overhovedet og for at holde den position kommer den nye udstyrsvariant Black Shadow. Dacia Duster Black Shadow tager udgangspunkt i den højeste udstyrsvariant ‘Laureate’, der oven i standardudstyret får for endnu mere udstyr til fordelagtige priser. For 203.205 kroner får […]

40 år med Fiesta

Thomas Jensen

Dacia giver fire modeller facelift

Thomas Jensen
  Dacia-familien bliver fornyet. Dacia Sandero, Sandero Stepway, Logan, og Logan MCV får nye kofangere, kølergrillen og luftindtagene er nu blevet designmæssigt opdateret og gjort ens, så det er helt tydeligt, at modellerne er i familie med hinanden. Derudover er der kommet nye LED-lygter på programmet. Det er både mere moderne og mere elegante. Baglysene på Sandero, […]

Test: Dacia Lodgy

Lodgy er indtil videre den største rumæner i programmet og vi besluttede os for at give den en sand ilddåb; klokken 05.30 nytårsdag satte jeg mig noget uimponeret ind bag gummirattet af vores lånte diesel-Lodgy og rettede kursen mod den svenske hovedstad.

Test: Dacia Sandero

På papiret ligner Sandero et usædvanligt godt tilbud, og hvis man blot anser bilen som et transportmiddel, så finder man ingen konkurrenter på samme størrelse til den pris. Dacia Sandero indstigningsmodellen er 40.000 kr. billigere end hhv. VW Polo og Renault Clio, hvortil Sandero endda er væsentlig større end Poloen.