1. Home
  2. Biltest
  3. Test: Ford Mondeo 2.0 EcoBoost Aut. Stationcar Titanium
0

Test: Ford Mondeo 2.0 EcoBoost Aut. Stationcar Titanium

Test: Ford Mondeo 2.0 EcoBoost Aut. Stationcar Titanium
0
0

Fords ultimative firmabil er Mondeo, men den har meget mere at tilbyde end kun arbejdskørsel.

Når man første gang sætter sig ind i Ford Mondeo, føles den som lidt af et monstrum, og den er derfor ikke lige let at parkere alle steder. En Ford Mondeo 2.0 EcoBoost skal dog heller ikke stå parkeret i for lang tid af gangen, da det er en bil som vil ud på vejene!

Kvik EcoBoost motor

Umiddelbart ser den ikke videre interessant ud, men med den yderst kvikke turbomotor som yder hele 300 Nm fra 1.750 omdr./min, og klarer 0-100 km/t på 8,2 sekunder, så føles den en hel del mindre.

Den 2.0 liters EcoBoost er ikke den mest miljøvenlige med 13 km/l og 179 g/km CO2, men hvis man ser bort fra det, så er det svært at få en så velfungerende, stor og sjov køremaskine, hvis man holder sig under 500.000 kr..

Læs også:  Ford Mustang GTD: En ny superbil er født

Til at administrere de 203 hk er Fords dobbeltkoblingsgearkasse som er navngivet Powershift-gearkassen. Den fungerer særdeles godt med den kraftfulde motor, og sørger for at der samtidig bliver opretholdt en bare nogenlunde benzinøkonomi. – Kører man 5-20 km/t kniber det dog med behagelige skift.

Perfekt til køreferien

Man behøver sige mere end ’’næsten 5 m. lang og et bagagerum på 549 liter’’, før at alle krav til en køreferie, hvor der er plads til hele familie er opfyldt. Benplads er der nemlig heller ikke mangel på, og med den komfortable undervogn er det ikke en dårlig bil på længere køreture.

Gammelmands design

Designet overrasker langtfra, og det er ikke videre spændende, hvilket desværre er typisk for Mondeo. Vi tror det kedelige design til dels skyldes, at man ikke skal udsende de forkerte signaler, når man kommer kørende i sin helt almindelige firmabil. En lille feature som gør udseendet bare én smule smukkere er, at ved 2.0 EcoBoost-modellerne er der to udstødningsrør.

Læs også:  Fords Ikoniske Ranger pick-up går elektrisk i 2025 - Plug-in Hybrid på vej

Konklusion:

Designmæssigt savner vi lidt mere sporty linjer, så Mondeo kan komme af med de lidt kedelige design.

Bag rattet og som passager er der næsten intet at klage over, og den lille 2.0 EcoBoost motor er rigelig til den store familie- eller firmabil.

Prisen vil mange mene er lidt for høj, men Ford-forhandlerne har vist sig yderst forhandlingsvillige, hvilket specielt gælder for en model som denne!

Ford Mondeo 2.0 EcoBoost Aut. Stationcar Titanium

Ydelse 203 hk ved 6.000 omdr./min / 300 Nm ved 1.750 – 4.500 omdr./min.

Præstationer: Topfart er 227 km/t. 0-100 km/t på 8,2 sek

Oplyst forbrug: 13,0 km/l – 179 g/km

Mål i cm: Længden: 495 , Bredde: 209 , Højde: 155

Vejledende pris uden ekstraudstyr: 494.650 kr.

tags: