1. Home
  2. Biltest
  3. Test: Hyundai i10 1.25 Classic
0

Test: Hyundai i10 1.25 Classic

Test: Hyundai i10 1.25 Classic
0
0

Hyundai i10 er søsterbil til KIA Picanto, men alligevel en hel del billigere. Man får typisk det man betaler for, og derfor er der lidt ekstraudstyr i Picanto, hvilket bl.a. inkluderer bagrude visker.

Faktisk er der lige over 10.000 kr. forskel på de to billigste modeller, men den testede Hyundai model er 1.25 Classic med 86 hk til 99.995 kr..

Hyundai i10 facelift

Faceliftet af Hyundai i10 har blandt andet gjort at ESC og gardinairbags er standard. Derudover har designet også fået mere personlighed, og passer dermed bedre ind i familien med de andre i-modeller.

Den 1,25 liters motor er den største til i10’eren, og det er kun ved valg af den, at man får adgang til A/C, hvilket var meget savnet i testperioden. Motoren klarer det fint på alle vejtyper, hvor den endda på motorvejen har ydelse nok til også at overhale med over 110 km/t, uden man presser den til det yderste.

Brændstoføkonomien er på 21,7 km/l, hvilket er ganske tilfredsstillende. Faktisk er i10 1.25 både Chevrolet Spark 1.2 og Renault Twingo 1.2 overlegen, hvad angår brændstoføkonomien.

Hyundai i10 1.25 virker som en frisk minibil igennem de tre første gear, hvorefter man begynder med at kunne mærke, at det er en mindre motor.

Dækstøjen kan der gøres noget ved!

Dækstøjen kan man ikke komme uden om, men med 13’’ dæk af ringe kvalitet, så gælder det om hurtigt at få dem skiftet!

Hyundai i10 er på ingen måde en stor bil, men i forhold til bilens størrelse må det siges at være godkendt. Der var heller ikke problemer med at finde plads i bagagerummet, da der skulle pakkes ned til en rejse.

Selvom der er meget udstyr, som man hurtigt kommer til at savne, så er det vigtigste og mest praktiske til stede.

Konklusion:

Hyundai i10 er en ganske glimrende bil, hvor vi dog ville opgradere for 20.000 kr., og få A/C samt Comfort-udstyrspakken med. Vi må konstatere, at man får hvad man betaler for, og i10 er derfor på ingen måde et dårligt køb, men man har heller ikke gjort verdens bedst handel.

Hvis du skal pendle langt, så vil vi ikke anbefale den, men til bykørsel er den perfekt, hvis man tænker på miljø og størrelse.

Hyundai i10 1.25 Classic

Ydelse 203 hk ved 6.000 omdr./min / 121 Nm ved 4.000 omdr./min.

Præstationer: Topfart er 169 km/t. 0-100 km/t på 12,2 sek

Oplyst forbrug: 21,7 km/l – 108 g/km

Mål i cm: Længden: 359 , Bredde: 160 , Højde: 154

Vejledende pris uden ekstraudstyr: 99.995 kr.

tags: