1. Home
  2. Biltest
  3. Test: Renault Laguna Coupé GT
1

Test: Renault Laguna Coupé GT

Test: Renault Laguna Coupé GT
0
1

Livlig, kurssikker og sporty er nok de 3 bedste ord, hvis man skal beskrive Renault Laguna Coupe GT.

Renault er ikke specielt kendt i Danmark for salg af deres sportsvogne, selvom der alligevel køre en pæn sjat af deres Megane Coupé rundt.

Renault Laguna Coupe GT er utrolig stilren designet, og det hele med designet går op i en højre enhed. Designet er derfor heller ikke noget, som der bør holde potentielle købere væk for denne skønhed, samt prisen er ganske fair. Knap 534.000 kr. er mange penge på en almindelig bil, men hvis man skal ud at have sig en Coupé lign. som Audi A5, så skal man betale ca. 100.000 kr. ekstra, hvis der skal være samme trækkraft.

Audi har dog et stærkere brandet navn her i Danmark, og derfor kan man let skille sig ud på den gode måde ved at vælge Laguna Coupe GT.

Stilren Laguna – Med Aston Martin bagende

Laguna Coupe GT er meget stilren både udenpå og indeni, hvilket ses på bl.. det meget hyppige Coupe design, hvor der er ført nogle flotte former ind. Bagenden ligner meget noget fra en Aston Martin, hvilket skaber meget opmærksomhed.

Indeni er der ikke tonsvis af funktioner, og det hele ser derfor nemt/stilrent og sporty ud. Det er altså ikke en af de der biler, hvor det ligner man har købt for flere hundrede tusinds ekstraudstyr, og man ved at man aldrig finder ud af at bruge halvdelen – Denne bil vil bare ud at kører, og det gør den formidabelt!

Bilens anlæg er et Bose®Sound System med 10 højtalere samt forstærker og equalizer, og er pt. det bedste bilanlæg som jeg er stødt på!

Livlig motor i Laguna Coupe GT

Motoren er ekstrem livlig, og der er ikke lang responstid imellem et tryk på speederen og indtil den reagere.

Den 2.0 liters Turbo benzin motor med 204 hestekræfter er derfor yderst velkørende, og passer rigtig godt til bilen.

Benzinforbruget er dog som ved alle andre Coupé biler rigtig dårligt, men det er alligevel i den gode ende med 12,2 km/l, hvis man tænker på de konkurrerende biler.

4Control – Firehjulsstyring

Laguna Coupe GT er udstyret med det prisvinde 4Control, som simpelthen betyder at får baghjulene til at styrer i modsatte retning ved under 60 km/t, og ved over 60 km/t styrer de i samme retning.

Det skulle ved bykørsel (under 60 km/t) give mere præcise køreegenskaber, hvilket det også gør ved over 60 km/t.

Det er ikke noget som kræver speciel tilvending, men man kan godt mærke at den drejer mere konsekvent, hvilket faktisk er ret behageligt, og derfor et super system!

Slår Laguna Coupe GT BMW 3-serie af tronen?

Nej, det gør den desværre ikke. BMW 3 er stadig den ypperste Coupe iflg. Min mening, som man kan købe i Danmark. Hvis jeg dog fik valget, hvor jeg skulle bruge mine egne penge, så ville jeg købe en Laguna Coupe GT, for jeg har ikke brug for alt det ekstra gear, men der i mod bare en bil der i hvert fald kører næsten lige så godt som BMW 3-serie.

Konklusion

Laguna Coupe GT er en super bil, hvis man vil skille sig lidt ud fra mængden, og gerne have at folk kigger efter en. Renault er ikke noget eksklusivt mærke, men har fremstillet en bil, som der er på højde med, og i de fleste tilfælde bedre end andre bilmærkers Coupé versioner.

Laguna Coupe GT er derfor et rigtig godt valg, hvis man ønsker at få noget for sine penge.

Renault Laguna Coupe GT 2.0 Turbo

Ydelse: 204 hk (300 NM / 3.000 omdrejninger)

Præstationer: 232 km/t. 0-100 på 7,8 sek.

Oplyst forbrug: 12,2 km/l

Mål i cm: Længde: 464, Bredde: 181, Højde 140

Vejledende pris: 533.900 kr.