1. Home
  2. Bilnyheder
  3. Her er den nye Ferrari 458 Speciale A
0

Her er den nye Ferrari 458 Speciale A

Her er den nye Ferrari 458 Speciale A
0
0

Mød den nye Ferrari 458 Speciale A, hvor a’et står for Aperta. Den topløse udgave af 458 Speciale er den mest potente produktionsbyggede Spider til dato, og det siger ikke så lidt.

458 Spider har normalt 570 heste fra den 4,5 liters V8 sugemotor, men dette er nu forøget til 605 heste ved skrigende 9.000 omdrejninger ligesom coupé-udgaven af 458 Speciale.
Accelerationstiden fra 0-100 km/t er på 3 sekunder rent, og en omgang på Ferraris berømte testbane Fiorano tager blot 1:23.5, hvilket er samme tid som den 458 Speciale coupé. Dermed er både Spider og Coupé Speciale-modellerne 1,5 sekunder hurtigere end den almindelige 458 Italia og blot et halvt sekund langsommere end den tolv cylindret F12 Berlinetta.
Accelerer man videre fra 100 til 200 km/t skal man vente yderligere 6,5 sekunder, og holder man speederen nede stopper festen først på den anden side af 325 km/t!

Læs også:   Tesla Roadsters med 0 kilometer på tælleren fundet i Kina: Var beregnet til ''reverse engineering''

Aperta-udgaven har også fået tilføjet det nye Slide Slip angle Control (SSC) system, der hjælper dig med at køre sidelæns uden at komme galt af sted.

Èn af årsagerne til Ferrari har formået at præstere de flotte præstationer er aerodynamikken. 458 Speciale A er iflg. Ferrari den mest aerodynamiske topløse bil nogensinde!

Aluminiumstaget fungerer på samme måde som i 458 Spider, og det tager 14 sekunder at rulle af og på. Vægtforskellen på Ferrari 458 Speciale og Spider A-udgaven er blot omkring 50 kilo til coupé-udgavens fordel. Totalvægten på 458 Speciale Aperta er blot 1.340 kilo!

Udvendig kan man kende den topløse udgave på samme måde som coupémodellen. Bl.a. er de tre udstødningsrør blevet til to, og bagenden er pyntet med kulfiber andre detaljer i vanlig Challenge Stradale/Scuderia-stil.

Læs også:  Fuldelektriske køretøjer i Danmarks kommuner: Hvem ligger i spidsen?

Ferrari 458 Speciale A har verdenspremiere ved Paris Motor Show, og der vil kun blive bygget 499 eksemplarer.