1. Home
  2. Bilnyheder
  3. Mercedes G65 AMG bliver en realitet
0

Mercedes G65 AMG bliver en realitet

Mercedes G65 AMG bliver en realitet
0
0

En let faceliftet udgave af Mercedes G-klassen er blevet afsløret før tid. Den 33 år gamle G-klasse får den planlagte officielle premiere ved næste måneds Beijing Motor Show.

Den reviderede udgave af den tyske fabrikants ikoniske SUV, der forventes på markedet i juni, kan her ses i baggrunden af et fotografi af den faceliftede Mercedes GLK, som vi bragte nyheden om for få dage siden.

Blandt de diskrete ændringer på den kassede form, er en ny kølergrill, nye huse til forlygterne med LED teknik samt nye sidespejle.

Den gamle G55 AMGs 12 år gamle, kompressorladede og 500 hk stærke 5.4-liters V8 motor vil blive aflivet til fordel for en 540 hk stærk udgave af AMGs tidssvarende twinturboladede 5.5-liters V8 i en ny G63 AMG.

Læs også:  Derfor bør du investere i en hybridbil

V12 power for første gang

Den største nyhed er bekræftelsen af en hidsig ny G65 AMG. Den vil anvende samme twinturbo-ladede 6.0-liters V12 motor, der for nyligt blev præsenteret til SL65 AMG. Med 625 hk og hele 960Nm, hævder Mercedes at den 2500kg tunge bil kan sendes fra 0-100 km/t på blot 5.2 sekunder mod en begrænset topfart på 250 km/t. G65 AMG vil være den første G-klasse med en V12 motor.

De nye AMG modeller vil få en anderledes front i forhold de mere gængse udgaver, og vil blive udstyret med Mercedes’ syvtrins 7G-tronic gearkasse, der erstatter den gamle femtrins model. G63 AMG vil også anvende start/stop teknologi samt bremseenergi-genindvinding.

På det nye AMG frontparti finder man en dybere frontkofanger samt større kølehuller til bremserne og motoren. Andre forbedringer omfatter bremser fra den nyligt introducerede ML63 AMG. Det er endnu uvidst om de nye AMG modeller vil benytte samme sideudstødning som på den udgående G55 AMG.

Læs også:  Pressemeddelelse: Mercedes-AMG Lancerer SL 63 S E PERFORMANCE - Kongen af SL-Serien

G-Klassen har fortsat det interne modelnavn ’W463’ og vil blive produceret hos Magna Steyr i Østrig. I kabinen finder man nye instrumenter fra 3. generation af M-klassen, og en 4.5 tommers farveskærm med det senest COMAND system, der også giver internetadgang.

Bilen vil fortsat kunne fås med to forskellige akselafstande: 2400mm i standardform og 2850 i udgaven med lang akselafstand.