1. Home
  2. Bilnyheder
  3. Så meget koster den nye Mercedes E-klasse Stationcar
0

Så meget koster den nye Mercedes E-klasse Stationcar

Så meget koster den nye Mercedes E-klasse Stationcar
0
0

Efter lanceringen af E-klassens sedan-udgave, som koster fra 597.600 kr. følger nu stationcarmodellen. Prisen er en del højere, men motorudvalget er også markant anderledes.

Faktisk kan stationcarmodellen kun leveres i fem varianter (tre motorvarianter) mod sedan-udgavens 12 forskellige modeller, når man tæller 4Matic og mulighed for automatgear med. Mercedes har bl.a. valgt at skære den mindste dieselvariant væk, således den mindste dieselmotor er 220d med 194 hk til 665.400 kr. Vil man have den ni-trins automatgearkasse koster den dog 701.400 kr. Den billigste stationcarmodel er dog den mindste benziner med 184 hk til 657.500 kr.

Mercedes-e-klasse-stationcar

Foruden E220d og E200T kan man kun vælge E250T, der er en 211 hestekræfters stærk benzinmotor med automatgear fra standard til 729.100 kr. Den eksakte prisforskel ift. sedan-modellen er 50.000 kr.

Læs også:  Porsche hylder ikon med ny eksklusiv version

Standardudstyret omfatter bl.a. LED-lygter, Bluetooth, 2-zoners klimaanlæg, sædevarme, regnsensor, 17” letmetal fælge, nedfældelige bagsæder, alu-interiørlister og Remote Online (et system der gør det muligt, at kommunikere med bilen via en smartphone).

Beskatningsgrundlag og privatleasing

Beskatningsgrundlaget starter ved 540.000 kr. for både E200T Business og E220d Business. Business-modellerne inkluderer foruden det almindelige standardudstyr både designlinjen Avantgarde, 9-trins automatgear, parkeringssensor, bakkamera og navigation.

Se flere billeder af den nye Mercedes E-klasse her.

Ved privatleasing koster den nye E-klasse stationcar fra 7.595 kr. pr. måned for E220d og E200T. Førstegangsydelsen er på 50.000 kr. og aftalen løber over tre år med 20.000 km pr. år.

Smart udstyr

Listen med ekstraudstyr er lang. Rigtig lang… Nogle af de mest innovative nyheder finder man som sikkerhedsudstyr. Bl.a. PRE-SAFE impulse side, der er et system, som vha. luftpuder på ca. 200 millisekunder kan pustes op, hvis systemet opfatter en uundgåelig sidekollision.

Læs også:  Cayenne S E-Hybrid: Porsche's nyeste Plug-in-perle

Et andet innovativt sikkerhedssystem er PRE-SAFE Sound, der kan udsende en speciel lyd, hvis bilens systemer opfatter risiko for et sammenstød. Lyden aktiverer den menneskelige refleks i øret, hvilket nedbringer (og i bedste fald fjerner) risikoen for f. eks tinnitus.Mercedes-e-klasse-stationcar1