En ny bane-udgave skal etablere TT som en sand drivers car. Audi er angiveligt i fuld gang med at bygge en ekstrem udgave af TT Coupé.
Lige siden første udgave af bilen i 1998, har TT altid haft lidt af et imageproblem. De tidlige modeller blev kritiseret for deres livsløse styretøj, og som et resultat blev TT på trods af firehjulstræk og stærke motorer aldrig set som en ægte køremaskine.
Letvægtsmaterialer og fem cylindre
Problemet består i dag, på trods af de seneste anstrengelser fra Audi for at ændre det, ved at først at lancere en 270 hk stærk TT-S og efterfølgende en 335 hk TT-RS.
På papiret har disse modeller set ud som om at de løste problemet, men anmelderne var ikke overbeviste.
Audi håber at ændre dette, ifølge Wolfgang Durheimer, udviklingschef ved Audi, der håber at en mere ekstrem model kan få godkendelse.
Ifølge rygtet vil en ny bil blive konstrueret ved anvendelse af forskellige materialer, med det formål at holde vægten nede under 1000kg, samt et ægte racerbur.
Det lette karrosseri skulle sammenkobles med den kendte fem-cylindrede turbomotor, og det obligatoriske quattro-system. Det er ikke svært at se potentialet for bilen, men styretøjet vil fortsat være største udfordring.
Audis direktionsgang har efter sigende møde denne uge, for at overveje hvorvidt bilen skal have grønt lys, så der vil snart være nyt om bilen.