
Intelligensen af vores læserskare taget i betragtning, var vi ikke et øjeblik i tvivl om, at i spottede vores aprilsnar i går, på omkring tre sekunder. Men hvad med de andre bilrelaterede-aprilsnarre? – Gense vores aprilsnar her.
Vi tænkte at vi ville samle nogen få af de bedste aprilsnarre der florerede i søndags, i en hensigtsmæssig artikel. Det store spørgsmål er: ville nogen af dem have snydt dig?
Peugeot humørlak
Første indslag i vores galleri af aprilsnarre, er Peugeots indsats, en ny type lak der skifter farve afhængig af førerens humør – som en humørring, blot i større format. Hatten af for Peugeot, der har gjort sig umage for at skabe en velproduceret video. Den snød os næsten, havde det ikke været for ’Flora Polis’, den påstående innovationsdirektør ved Peugeot, der er alt for poleret til at være andet end en skuespiller.
Subarus selv-rensende bil
Ligesom Peugeot, har Subaru gjort sig umagen med at lave en video, så ros til dem. De skal også have ros for at promovere et nyt produkt (XV Crossover) og præsentere et produkt som mange folk gerne ville se blive en realitet. Vi er især begejstrede for Subarus indsats med teksten med småt, der angiver at teknologien er ekstraudstyr, samt prissætter den i sterling pund. Desværre falder det hele til jorden, når vi ser bilen starte selv-rensningsprocessen. Ikke ligefrem overbevisende.
NASCAR førerløs bil
Dette er en vinder i den forstand, at den tager skrøbelig men virkelig teknologi (Googles førerløse biler) og sætter det i en bizar sammenhæng. Den bedste del må være, at de interviewede NASCAR kørere, spiller fint med på spøgen. Filmen knækker dog, da det kan være svært at forestille sig de notoriske anti-teknologi fans omfavne en førerløs bil. Høje karakter for produktionen, men kritik for troværdigheden.
BMW Group: Mini camping udstyr, Yachtsman og førerløs BMW løbepartner
BMW group fortjener stor ros, for mængden og indsatsen der er lagt i deres aprilsnarre. Først og fremmest har vi BMW selv, der har forsøgt at sælge os idéen om en bil som løbetræner. Basalt set vil din 3-serie følge dig på joggingturen mens udvendige højtalere leverer en motiverende tale.
Ovre hos Mini, har marketing holdet haft svært travlt. Først og fremmest har de opfundet Cowley campingvognen og Swindon tagteltet, begge er i høj grad troværdige, set i lyset af at både campingvogne og tagtelte eksisterer. Heldigvis har folkene hos Mini ikke taget brandet helt så vidt… endnu.
Sidste skabning er en ’Yachtsman’, en amfibiøs udgave af Cooper hatchback, der ser latterlig ud og har en 0-100 km/t på vandet, på 2.4 minutter og en topfart på 61 knob.