1. Home
  2. Bilnyheder
  3. Citröen satser på voksende markeder
0

Citröen satser på voksende markeder

Citröen satser på voksende markeder
0
0

Citröen lancerer to nye modeller som del af deres strategi om at blive et globalt brand.

Den nye Citröen C-Elysée og Citroen C4 L vil blive lanceret i middelhavsområdet og Kina inden udgangen af 2012, og på det russiske marked i 2013.

Benplads i fokus

Det nye DS-subbrand vil blive lanceret i Kina d. 28. juni, hvorefter DS3, DS4 og DS5 vil være at finde hos de kinesiske forhandlere kort efter.

C-Elysée vil blive bygget i Spanien og skal primært markedsføres i Tyrkiet, Spanien, Centraleuropa og Algeriet.

Fremdriften bliver i udgangspunktet leveret af en 72 hestekræfter stærk benzinmotor, som Citroën hævder er skræddersyet til køreforholdene og benzinkvaliteten i de voksende markeder.

En 115 hestes udgave vil også være tilgængelig, sammen med PSA’s dieselmotor med 92 hestekræfter.

Citröen siger, at C-Elysée vil have en rummelig kabine med rigelig benplads og et bagagerum på 506 liter. En akselafstand på 2.65 er den længste i klassen.

Læs også:  Toyota afslører ny generation Land Cruiser

Turbokræfter i C4 L

C4 L vil derimod være rettet mod toppen af C-segmentet, og er den første model fra Citröens nye Shanghai designcenter.

Den vil blive bygget lokalt i de markeder den bliver udbudt i, hvilket i første omgang vil sige Rusland og Kina.

Motorerne består bl.a. af den BMW/PSA udviklede turbobenziner med 155 eller 175 hestekræfter, samt den turboløse udgave med 135hk.

Begge motorer vil blive tilbudt med en ny automat- eller sekventiel sekstrins gearkasse.

Den franske fabrikant hævder at kabinen giver en ’1. klasses oplevelse’ med en ’lounge-agtig’ stemning. Længere akselafstand, nye sæder og nakkestøtter skulle give rigelig med plads på bagsædet.