1. Home
  2. Bilnyheder
  3. Den nye VW Golf Bluemotion og GTI
0

Den nye VW Golf Bluemotion og GTI

Den nye VW Golf Bluemotion og GTI
0
0

Den nye Golf BlueMotion, der blev fremvist på Geneve Motor Show klarer op til 31,3 km/l og vil derved være en af de mest brændstoføkonomiske biler på markedet i dag.

BlueMotion-udgaven af VW Golf disker op med 110 hestekræfter, 250 Nm fra den gængse 1.6-liters dieselmotor. Det er blevet til 31,3 km/l og 87g/km CO2 takket være forbedret aerodynamik, start-stop teknologi, dæk med lav rullemodstand, en ændret gearing samt bremseenergigenindvinding. Det er lykkedes VW at sænke forbruget 14 % kontra forgængeren og takket været en øget tankkapacitet har Golf BlueMotion nu er teoretisk rækkevidde på 1.562 kilometer.

De aerodynamiske justeringer består i en sænkning på 15 mm samt en tagspoiler, en lukket kølergrill, specielle paneler under bilen samt 16” aluminiumsfælge i et særligt aerodynamisk design.
Fremover vil de særlige økonomiske udgaver af VW Golf også kunne fås i Trendline og Comfortline.

Læs også:  Antal offentlige ladestandere fordoblet på et år

Spritny GTI

Ved samme lejlighed blev den nye Golf GTI præsenteret i produktionsklar form, efter at ’konceptudgaven’ blev vist frem Paris Motor Show. For første gang nogensinde får vi GTI at se i to forskellige udgaver, hvor den regulære version vil byde på 220 hk med 230 hk tilgængelig i en Performance-udgave som også vil indeholde et mekanisk spærredifferentiale.

Motoren er en spritny 2.0-liters TSI turbo, der har fået løftet ydelsen med 70 Nm således at den nu samlet lyder på 350 Nm mellem 1.500 til 4.400 omdr./min. Mellemaccelerationerne er reduceret betydeligt og 0-100 km/t er nu overstået på 6.5 sekunder.

I Performance-udgaven er de 350 Nm til rådighed over et bredere omdrejningstal og klarer 0-100 km/t på 6.4 sekunder mod en topfart på 250 km/t. Det elektronisk styrede mekaniske spærredifferentiale er det første af sin slags i en Golf GTI. Performance-udgaven byder også på større bremseskiver.

Læs også:  Mercedes-AMG GLC SUV: Kraftfuld Hybridteknologi og Uovertrufne Kræfter

En sekstrins manuel gearkasse er standardudstyr men en DSG-gearkasse kan som altid tilvælges mod en merpris. Rent kosmetisk får GTI den karakteristiske røde linje I kølergrillen, en frontkofanger med et mere aggressivt look og en diffuser bagtil I sort. 17” Brooklyn fælge med 225/45 dæk er standard og hele bilen er sænket 15mm.

GTI forventes på markedet til sommer.