Nissan 370Z Nismo ankommer endelig i Europa, i form af en tunet udgave med 340 hestekræfter.
Nissan 370Z Nismo kommer til Europa. Modellen har været tilgængelig i Japan samt USA i et par år, men nu er der en udgave på vej der er særligt udviklet til den europæiske smag.
Den nye 370Z følger stilen fra Juke Nismo og Nissan forplanter sig stille og roligt på det præstations-orienterede marked igen, efter nogen år i den europæiske skygge.
Nismo fortæller selv, at modifikationerne er foretaget ud fra en betragtning om at forøge køreglæden, fremfor omgangstiderne, så 370Z vil kun fås med en sekstrins manuel gearkasse mens ydelsen lyder på 340 hk og 354 Nm. 0-100 km/t tiden er sænket med en tiendedel af et sekund til 5.1 sekunder.
Inspiration fra GT-R
En mere sportslig affjedring, der er 10mm lavere og omkring 15 % stivere end den regulære 370Z skal gavne morskaben, mens bremserne har fået højtydende bremsevæske, som det kendes fra Nissan GT-R.
370Z får endvidere en sportsudstødning, der skulle forbedre lydbilledet, mens en række aerodynamiske ændringer forbedrer vejgrebet og skaber lignende downforce som i GT-R. 19-tommers fælge med mere klæbrige dæk der er bredere bagtil skal gavne grebet yderligere.
De visuelle ændringer omfatter Nismos karakteristiske fartstriber på ydersiden og Alcantara-detaljer på indersiden. Man får endvidere et par elektrisk justerbar sportssæder.
Bilen er på markedet i juni 2013, men det vides endnu ikke om den danske importør vil hjemtage den.