1. Home
  2. Baggrund
  3. Jeg blander forretning og fornøjelser!
0

Jeg blander forretning og fornøjelser!

Jeg blander forretning og fornøjelser!
0
0

Mit navn er Sebastian Thode Krausing, jeg er 22 år, udgiver og chefredaktør på bilsektionen.dk samt vores nye e-magasin som du læser netop nu. Jeg har arbejdet i bilbranchen siden januar 2010, og har blot gennem de seneste to år testet mere end 100 biler.

Dagen jeg fyldte 18 år stiftede jeg mit første firma. Fokus var på detailsalg, og jeg importerede selv mine produkter fra Østen. Dermed kunne jeg underbyde konkurrenterne og gøre forretningen ganske profitabel for en studerende. Det var dog online markedsføring jeg hurtigt begyndte at brænde for, så jeg solgte min forretning med import og detailsalg. Efter næsten fire år solgte jeg også mit markedsføringsbureau til et større. Nu skulle der fokuseres på Bilsektionen Magasinet, mit hjertebarn.

Det skal ikke være nogen hemmelighed, at jeg kun er 22 år. Gennemsnitsalderen på redaktionen er ikke meget højere end min. Men behøver det at være en ulempe? Selvfølgelig findes deres motorjournalister med mere erfaring. Men vi er yngre og har derfor typisk en anden vinkel og motivation.

”Det gælder vel i sidste ende også om at differentiere sig? Og differentiering er ét af nøgleordene bag magasinet, da du ellers sikkert også skulle have betalt for det!”

Det var mens jeg arbejdede med online markedsføring at jeg lancerede bilsektionen.dk. På daværende tidspunkt så jeg muligheden for at stifte et bilmagasin, hvis der blev fokuseret på de rigtige elementer, heriblandt aktualitet. Mange af de danske online nyhedsmedier om biler udnyttede ikke mulighederne online-medieplatformen giver. Desuden blev mange nyheder gemt til magasinerne, og når en ”nyhed” vises i et trykt magasin er den potentielt op til 31 dage gammel. Det duer ikke, hvis der står ”Nyheder” øverst på siden. Vi skriver trods alt 2013 og ikke 1813, hvor nyheder først skulle med skib og drosche…

Læs også:  Audi SQ7 opgraderes på design og teknologi

Mange danske medier har det svært. Det gælder også for bilmagasinerne. Der har ikke været økonomisk kapacitet til fornyelser, og hvis der har været forsøg, har de ikke været gennemtænkt i forhold til de nyeste publiceringsplatforme. Det er ikke en kritik. Det er bare fakta.

Vi skal ikke lyde som verdensmænd, da ingen på redaktionen havde erfaring med magasinudgivelser ved planlægningen, og derfor sidder vi også og klapre tænder mens du læser disse linjer, i håb om, at vi har gjort det rigtigt…

Bladet er Gratis. Og det er et af de få tilfælde i tilværelsen, hvor gratis ikke er for godt til at være sandt. Men jeg vil gerne afsløre, at det ikke just er gratis for mig når du downloader… Derfor vil magasinet være annoncebaseret ligesom det kendes fra gratisaviserne.

Læs også:  Fords Ikoniske Ranger pick-up går elektrisk i 2025 - Plug-in Hybrid på vej

Jamen gratisaviserne gik det ikke godt for? Vil du måske indvende.
Nej, det gik ikke for godt. Men jeg tror at med en billig online distribution, færre faste omkostninger og et mere fleksibelt team, så bliver det ikke noget problem at holde liv i skuden. Vi på redaktionen har i hvert fald ingen planer om at forsvinde i morgen. Så læs med igen i næste måned!