Home Bilnyheder Ny Porsche 911 Turbo og 911 Turbo S

Ny Porsche 911 Turbo og 911 Turbo S

Ny Porsche 911 Turbo og 911 Turbo S
0
0

991 Turbo offentliggjort med PDK, aktiv aerodynamik, firehjuls-styring og 560 hestekræfter i S-udgaven.

Læs videre under videoen!

Den nye generation af 911 Turbo er her. 991-generationen af Turbo og Turbo S er blevet offentliggjort i kølvandet på den nye GT3 som den deler sit firehjuls-styrings system med. Hvad GT3 og Turbo modellerne også har til fælles er, at de begge klarer en tur rundt på Nürburgring på under 7 minutter og 30 sekunder.

Standardydelsen hedder 520 hk mens man i S-udgaven får 560 hk, hvilket gør det til den mest kraftfulde 911 nogensinde, bortset fra GT2-udgaverne. Ordrebogen er åben nu og bilerne bliver leveret til september.

Den nye 911 Turbo er 28mm bredere end den allerede buttede Carrera 4 da Porsche har givet den nye bil et særligt bredt udseende for at lade den adskille fra resten af modelprogrammet, komplimenteret af stor luftindtag der er en mulig fare for små børn og kæledyr. Sammen med firehjuls-styring, aktiv aerodynamik og PDK har 911 Turbo nok teknologi til at tage kampen op mod rivaler som Nissan GT-R.

Læs også:  Fornuftig startpris på ny Toyota RAV4

0-100 km/t på 3.1 sekunder mod 315 km/t

Porsche ved udmærket at 911 Turbo-segmentet ikke har helt samme religiøse indstilling til en manuelle gearkasse som GT3-flokken, så der forventes intet ramaskrig omkring det automatiske gearvalg. 0-100 km/t klares på 3.2 sekunder med Sport Chrono pakken, mens S-modellen klarer det på 3.1 sekunder. Fælles for begge er en topfart på 315 km/t, hvilket er en nøk hurtigere end den nu udgåede 530 hk-stærke 997 Turbo S.

Bilen blev først set i selskab med den nye GT3 på Nürburgring, sidste år, men Porsche har endnu ikke frigivet en omgangstid for nogen af bilerne, bortset fra at de lover, at begge biler kan klare en omgang på under 7 minutter og 30 sekunder. Porsche slipper kun med æren i behold såfremt at den nye 911 Turbo S som minimum kan matche Nissan GT-Rs 7 minutter og 19 sekunder. Den nye aerodynamiske pakke skulle være to sekunder værd på ’Ringen men vi få næppe Porsche til at anderkende GT-R som en rival.

Læs også:  Endelig: Peugeot klar med ny 208 – og e-208

Som det er tilfældet med GT3, sørger firehjuls-styringen for at baghjulene styrer kontra af forhjulene ved hastigheder under 50 km/t og parallelt til forhjulene ved hastigheder over. Porsche siger at dette giver en virtuel udvidelse af akselafstanden på 500mm ved højere hastigheder. Det er to store modeller på året hvor 911 fylder 50 år og Turbo-modellen 40.
Spørgsmålet er blot, hvilken man bør vælge?