Porsche er klar til at øge det allerede potente kraftniveau, voldsomme mellemaccelerationer og økonomien I den nye 911 Turbo, gennem anvendelsen af et nyt tri-turbo system til den eksisterende 3.8-liters, horisontale 6-cylindrede motor.Den tyske fabrikant planlægger at erstatte det eksisterende twinturbo setup i den nuværende 911 Turbo, med et komplekst tri-turbo indsugnings system, som man kender det fra BMW Ms nye 6-cylindrede dieselmotor som vil være at finde i M550d xDrive og X6 xDrive50d.
Porsches nye system undergår i øjeblikket slutfasen af udviklingen, og findes nu i prototyper verden over.
Som afsløret efter en vaks journalist opdagede adskillige patentansøgninger foretaget af den tyske sportsvogns fabrikant, der benytter det nye system tre individuelle turboladere. En mindre turbolader er monteret tæt på indsugningen for at styrke gasresponsen ved lavere omdrejninger sammen med to større af samme type som findes i den eksisterende 911 Turbo.
Det nye tri-turbo system medfører naturligvis ikke kun flere hestekræfter samt en bedre momentkurve, men også økonomien, som igennem de seneste par år har været et stort fokusområde for Porsche.
De officielle detaljer er endnu ikke frigivet, men ydelse for den nye 911 Turbo, hvor coupé-udgaven er planlagt til at få debut i begyndelsen af 2013, ser ud til at stige fra de nuværende 495 hk til omkring 525 hk, som er det samme som den nuværende 911 Turbo S. På samme tid, forventes det at benzinøkonomien ved blandet kørsel og CO2-udslippet vil være forbedret over den eksisterende models 11.5 km/l og 272g/km.
Såvel som at finde anvendelse i den nye 911 Turbo, vil det nye tri-turbo system også være at finde i den næste generation 911 GT2 og GT2 RS.