En firecylindret Porsche. Ikke siden Porsche 968 har Stuttgart produceret en sådan bil, så offentliggørelsen er en relative stor nyhed.
I særdeleshed fordi der er tale om en racerbil. Jep, 2014 LMP1-bilen, bilen som Porsche vender tilbage til Le Mans med bliver en firecylindret hybrid.
Samme dag som Mark Webber afsluttede sine første omgange rundt på Portimao banen, afslørede Porsche et par detaljer omkring den nye drivlinje I racerbilen.
Porsche har ikke løftet sløret for præstationer eller ydelser, men Stuttgart lover at der bliver tale om en ekstremt effektiv, højtydende hybridbil. Den vil anvende direkte indsprøjtning og et par KERS-systemer, hvor energien bliver opbevaret I batteriet indtil den anvendes af køreren. Hvad der også blev afsløret var, at udviklingen af en sådan hybriddrivlinje naturligvis også ville påvirke produktionsbilerne. Med det forstås, at Macan bliver den første firecylindrede Porsche i nyere tid.
Webber beskrev sin første Porsche LMP test som en ’intens oplevelse’ og takkede Red Bull for at frigive ham til testen før hans kontrakt officielt udløb. Webber starter officielt hos Porsche d. 1 januar.
Porsches udviklingschef Wolf Gang Hatz tilføjede:
”Indtil nu har hele teamet præsteret til perfektion. Vi finder nye udviklingsveje og nye måder at implementere og anvende vores banebrydende teknologier. Det fører også til forbedringer af hele hybridteknologien i vores produktionsbiler. I sidste ende er det til gavn for kunden”.