Den engelske institution ‘The Advertising Standards Agency’ har slukket for en tv-reklame for Toyota GT86, efter kun to klager.
En reklame for Toyota GT 86 er blevet forbudt af en engelsk institution, efter seere klagede over at reklamen var uansvarlig og opfordrede til farlig kørsel.
Advertising Standards Agency (ASA) modtog to klager over den delvist-animerede reklamefilm, som viser en mand stige ind I en GT86 og køre gennem gaderne af en computeranimeret verden.
Manden bliver forfulgt af en politihelikopter, før han bryder ud igennem en glasvæg til den virkelige verden.
Hensynsløs kørsel
Toyota har forsvaret reklamen, og hævder at filmen tydeligvist finder sted i en animeret, kunstig og påfundet verden, og at reklamen ikke opfordrede til usikker eller farlig kørsel.
ASA står dog ved forbuddet, og nævner at den bevidst søger at glorificere hensynsløs kørsel.
Forbuddet omfatter 90 sekunders udgaven, der er blevet vist på YouTube samt i biografer.
De kortere udgaver af reklamefilmen er dog ikke omfattet af filmen.
Se med her: