Suzuki har brugt Geneve Motor Show til at fremvise to spændende nyheder. Hhv. den lille firehjulstrækker iM-4 og b-segment bilen iK-2. Begge biler er i øjeblikket konceptmodeller, men de er på vej mod at blive produktionsmodeller.
Hvis Suzuki iK-2 bliver en aktualitet skal den stjæle kunder fra VW Polo, Ford Fiesta og Opel Corsa. Det er i hvert fald Suzukis mål, og vi glæder os til at se det endelige resultat.
iK-2’eren er baseret på en ny platform og kommer med en ny turboladet 1-liters BOOSTERJET motor. Der er endnu ingen data om ydelsen, og om end BOOSTERJET lyder som en jetmotor, så skal du nok ikke forvente med mere end 100 hypper.
Den nye platform er udviklet med henblik på øget stivhed og vægtreduktion. Dette gør både brændstoføkonomien, sikkerheden og køreegenskaberne bedre.
Konceptet måler 4,023mm i længden og har en akselafstand på 2,520mm. Længden er dermed den samme som en gennemsnitlig b-segment bil, men derimod er akselafstand længere end vi er vant til.
Vi glæder os til at høre mere om Suzuki iK-2, som vil blive solgt fra starten af 2016.