1. Home
  2. Bilnyheder
  3. Suzuki lancerer spændende mikrobil netop nu
7

Suzuki lancerer spændende mikrobil netop nu

Suzuki lancerer spændende mikrobil netop nu
0
7

D.14 marts introduceres den nye Suzuki Celerio, der ligner et usædvanligt godt tilbud i den mindste bilklasse.

Faktisk holder Suzuki åbent hele weekenden(d.14.-15. Marts), hvor man kan opleve den nye Celerio hos de 78 Suzuki forhandlere i Danmark.

Suzuki Celerio sprænger det gængse format i klassen med større rummelighed, bedre økonomi og så er det en af de få i klassen, som må trække trailer. Prisen starter ved 89.990 kroner.

Alle Celerio-modeller har fem døre og fem siddepladser som standard. Siddepositionen er lidt højere end de andre modeller, hvilket gør ind- og udstigningen lettere. Bagagerummet måler 254 liter, og er dermed 2 liter større end i10’erens. Splitbagsæde er standard og Suzuki fortæller selv, at bagagen er let at få ind og ud, da bagageklappen er bred og læssekanten lav.

Den mest økonomiske

Suzuki Celerio brillerer på brændstofforbruget, da den er angivet til 27,8 km/l og en CO2-udledning på blot 84 g/km, hvis man vælger den benzindrevet Dualjet-motor. Motoren gør brug af Suzukis nyeste økonomiteknologi med hårdere kompression, dobbelt indsprøjtning og finere forstøvning af benzinen. Ydelsen er 68 hk og den tilhørende manuelle gearkasse har fem trin. Standardmotoren i Celerio har ikke Dualjet-teknologien, men den har ligeledes 68 hk, 5 manuelle gear og brændstofforbruget lyder på 23,3 km/l. Den halvårlige ejerafgift lyder på 310 kr. for begge modeller.

Merprisen for Dualjet-motoren er 10.000 kroner inkl. opgradering til udstyrsniveauet Club. Således koster en Suzuki Celerio Comfort 99.990 kroner.

Aircondition og Bluetooth fra standard

Udstyrsniveauerne hedder Comfort, Club og Exclusive. Mindste udstyrsniveau har motoren uden Dualjet teknologi. Prisforskellen fra Comfort til Club er 10.000 kroner, og fra Club til Exclusive koster det yderligere 10.000 kroner.

Suzuki Celerio prisliste

Dog vil de fleste ikke have behov for at vælge andet en Comfort-udstyrsniveauet. Standardudstyret inkluderer nemlig både aircondition, fjernbetjent centrallås, el-ruder i fordørene, højdejusterbart førersæde, splitbagsæde, CD-radio med USB-indgang samt Bluetooth-forbindelse til håndfri betjening af mobiltelefonen.

Vælger man Club-udgaven styles Celerio med sorte B-stolper, LED-kørelys, højtmonteret stoplys. Desuden har Club-udgaven en bakkeholder-assistent og Start/stop-teknologi, hvilket er en del af Dualjet-motoren.

Topudstyrsniveauet Exclusive topper Celerio af med tågeforlygter, el-betjente sidespejle og eldrevne bagerste sideruder. Noget ekstra for øjet er der også, nemlig alufælge, lakerede sidespejle og kølergrill med krom.

Alle Celerio-modeller har 6 airbags, ESP, hjulspindskontrol, bremseassistent, to selealarmer, to ISOFIX-beslag og automatisk dæktrykskontrol.

Må køre med trailer

Som en af de få i klassen må Celerio trække trailer. Uden bremse er den maksimale anhængervægt på 400 kg, og det betyder, at man må laste en almindelig størrelse trailer med 250 kg på lavet – traileren plejer at veje omkring 150 kilo. Ved introduktionen tilbyder Suzuki også en såkaldt ”trækpakke” til 9.990 kr., der inkluderer en trailer med en lasteevne på 350 kg og et aftageligt anhængertræk.

Læs også:  Fuldelektriske køretøjer i Danmarks kommuner: Hvem ligger i spidsen?