På den nylig offentliggjort BrandZ Top 100 liste finder man BMW som det mest værdifulde bilmærke.
Det betyder BMW har overhalet Toyota, som havde tronen sidste år og fra 2006 til 2009.
Peter Walshe Millward Brown som er global brand director mener BMW har været i stand til at kommunikere bedre med forbrugerne end konkurrenterne, mens det bliver bakket op med et ”meget anstændigt produkt”.
Hos BMW Danmark har den administrerende direktør André Janssen-Timmen udtalt:
”Vi er meget stolte af resultatet, hvilket hænger godt sammen med årets resultat i AutoIndex, hvor BMW af kunderne er vurderet som det bedste danske bilmærke. Vi har fokuseret på at kombinere køreglæde med økonomi, og det har vist sig at være efterspurgt af kunderne. Samtidig er BMW for syvende år i træk kåret som verdens meste bæredygtige bilproducent af Dow Jones Sustainability Index. Vi vil selvfølgelig gøre alt for at bibeholde disse fine positioner”.
Top 10 met værdifulde bilmærker:
- BMW
- Toyota
- Mercedes
- Honda
- Nissan
- Volkswagen
- Ford
- Audi
- Hyundai
- Lexus