Home Baggrund VIGTIGT NYT: Vi har skiftet navn – Og tilgang til tingene…
0

VIGTIGT NYT: Vi har skiftet navn – Og tilgang til tingene…

VIGTIGT NYT: Vi har skiftet navn – Og tilgang til tingene…
0
0

Som du måske allerede har bemærket er navnet på magasinet ikke længere det samme… Der er dog mange flere ændringer under overfladen, men dem vil du hurtigt kunne se, når du begynder at bladre igennem magasinet.

Navneskiftet fra Bilsektionen til Forza Magazine kommer efter en del tumult. Vi startede Bilsektionen Magasinet tilbage i august 2013, hvor vi fik en forrygende start – Danmarks digitale bilmagasin var født! Vi oplevede en vedvarende vækst, og vi kunne derfor allerede efter 10 måneder glæde os med over 25.000 unikke månedlige læsere på hhv. iPhone, iPad og PC. Herfra tog vi dog en forkert beslutning, og det er den vi nu laver om på! Bilsektionen Magasinet begyndte med at koste penge, hvilket betød vi modtog mange klager, da vi fra start havde annonceret med, at vi ville være et gratis-magasin. Desuden betød det, at meget indhold ikke længere kunne vises på vores hjemmeside, da det jo pludselig var blevet betalt indhold. Trods det kan være svært at indrømme man tog fejl, så gør vi det gerne! Derfor råder vi nu bod på det, hvilket vi gør under vores nye navn Forza Magazine.

Magasinet bliver derfor igen gratis, men det sker under et nyt navn, da vi samtidig vil benytte lejligheden til at optimere magasinet markant. Derfor har vi også haft en umådelig travl måned, da hele magasinet er blevet nytænkt fra bunden, således vi passer ind under den nye designfilosofi og tankegang – dermed ikke sagt vi vil stoppe med at innovere på magasinet, da der løbende vil komme flere tiltag.

Læser du magasinet på PC vil du bemærke, at vi har skiftet til et nyt og mere brugervenligt system, der også er bedre kompatibelt med tablets. Det betyder folk med Android tablets nu også kan få det fulde udbytte af magasinet, hvilket er noget vi har arbejdet på længe.

Indholdet er dog også ændret, da vi førhen primært have fokus på de mest gængse danske familie- og minibiler, mens de sjovere biler blot var et supplement dertil. Igennem en større læseranalyse kom vi dog til den overbevisning, at det er de sjovere biler, som fanger mest interesse, og det har vi selvfølgelig derfor handlet efter.

Sidst men ikke mindst har vi fået en ny Facebook-side, som vi deler med vores investor og leasingselskab Forza. Forzas Facebook-venner og vores har samme passion for biler, og derfor blev vi enige om at slå dem sammen. Der ligger også en masse tekniske begrundelser til bunde for denne beslutning, da Facebook konstant ændrer sine såkaldte algoritmer, og med den nye strategi bliver vi mere synlige.

Har du ris eller ros modtager vi det gerne på info@forzamagazine.dk

  • Fokus på de ”sjovere” biler
  • Et nyt og mere overskueligt samt eksklusivt design
  • Et mere gennemarbejdet magasin
  • En stærkere profil på de sociale medier
  • Flere midler til at innovere magasinet
  • Et nyt og bedre system til PC og tabletbrugerne.

Savner du flere tests af almindelige biler kan du finde dem på ForzaMagazine.dk, hvor vi fortsat vil anmelde de mere almindelige danske biler, så længe der er interesse for det.