1. Home
  2. Bilnyheder
  3. Golf GTI Cabriolet får verdenspremiere ved Geneve
0

Golf GTI Cabriolet får verdenspremiere ved Geneve

Golf GTI Cabriolet får verdenspremiere ved Geneve
0
0

Nu har Volkswagen Golf GTI Cabriolet endelig meldt sin ankomst ved Geneve Motor Show, hvilket sker ét år efter lanceringen af den nye Golf Cabriolet samme sted.
Golf GTI Cabriolet vil være topmodellen, og vil have den anerkendte firecylindret 2.0 liters TSI-motor som yder 210 hk.
Man vil både kunne få GTI cabriolet-modellen med manuelt og DSG-gearkasse, hvor motoren allerede fra 1.700 omdrejninger i minuttet har et maksimalt drejningsmoment på 280 Nm. For at kræfterne bliver omsat bedst er GTI-modellen fra standard udstyret med det elektroniske spærredifferentiale EDS, mens den også har XDS. XDS-systemet er en del af bilens ESP, og sikrer den ikke mister vejgrebet, og er mere stabil.

Hurtig cabriolet

Accelerationstiden med taget oppe er 7,3 sekunder, mens tophastigheden er hhv. 237 km/t med manuelt gear og 235 km/t med DSG-gearkassen. Benzinforbruget med manuelt gear er 13,2 km/l mens CO2-udledningen er på 177 g/km. Har man til valgt DSG-gearkassen er disse værdier på 13 km/l og 180 g/km CO2.

Læs også:  Volkswagen ID.X Performance: Fremtidens elektriske sportslimousine

De forskellige kendetegn

Ligesom alle andre Volkswagen GTI-modeller har Golf GTI Cabriolet de klassiske GTI-tegn. Kølergrillen er omkranset med det røde GTI-bånd, mens også både grillen også luftindtaget har det typiske mønster. Der er selvfølgelig også det kendte GTI-logo på fronten, mens diffuseren er ny, og man har brugt de Golf GTIs forkromede udstødningsrør i hver side. Af andre detaljer fra Golf GTI bør Cabriolet-modellen også brug af de mørkerøde LED-baglygter og de 17’’ letmetalfælge.

Indeni er inspirationen selvfølgelig også hentet fra Golf GTI. Det betyder man finder de GTI-ternede sportssæder med integreret lændestøtte, pedaler i børstet stål, læderrat og håndbremsegreb med røde GTI-sygninger.

Stofkalechen tager kun 9,5 sekunder at køre ned, og operer selvfølgelig elektrohydraulisk. Man kan dog maks køre 30 km/t mens man slår kalechen op/ned. Sikkerheden er selvfølgelig også vægtet højt, og Golf GTI Cabriolet er udstyret med automatiske styrtbøjler, hoved- og thoraxairbags samt knæairbags i førersiden.

Læs også:  Mercedes-Benz lancerer ny version af ikon fra 1979

Bagagerummet er tilmed på 250 liter, hvilket er klassens største.

Geneve motor show løber af staben d.6 marts, og det er endnu uvist om Golf GTI Cabriolet bliver introduceret på det danske marked.