1. Home
  2. Bilnyheder
  3. Ny Nissan skal tage kampen op mod Golf
0

Ny Nissan skal tage kampen op mod Golf

Ny Nissan skal tage kampen op mod Golf
0
0

Nissan vil have en del af Golf-klassen, og nu er den længe ventede Pulsar offentliggjort. Den forener iflg. Nissan rummelighed, teknologi og stil.

Pulsar får klassens længste akselafstand på 2,7 meter, hvilket betyder der bør være masser af benplads. På bagsædet finder man 692 mm, hvilket sågar gør den mere rummelig end nogle af biler i D-segmentet. Længden måler 4.385 mm, hvilket gør den 115mm længere end en Golf Mk7.

Nissans Safety Shield system, der er en pakke af flere systemer og teknologier, som samlet set udgør et ”sikkerhedsnet” er også integreret. Pulsar vil også blive tilbudt med en automatisk nødbremsefunktion, Moving Object Detection, vognbaneassistent og advarsel om biler i den blinde vinkel, hvilket dermed gør den til en ganske sikker bil. Nissan bliver således også den eneste bil i klassen, hvor systemer som Moving Object Detection, vognbaneassistent og advarsel om biler i den blinde vinkel er standard på mindst én model i modelrækken.

Læs også:  Porsche hylder ikon med ny eksklusiv version

Selvfølgelig vil Pulsar også have anden generation af NissanConnect-system, der omfatter integration af smartphones, Google Send-to-Car og adgang til flere nyttige apps.

Desuden vil Pulsar gøre brug af LED-forlygter ligesom vi kender det fra Qashqai og X-Trail. Det giver et mere skarpt og hvidt lys, samt bruger desuden 50 % mindre energi end konventionelle pærer.

På motorsiden finder man kun turboenheder. På benzinsiden er der en 1.2 DIG-T med 115 hk og en potent 1.6 med 190 hk, der dog først er klar fra starten af 2015. Eneste dieselmotor med lanceringen er en 1.5 dCi med 110 hk og 260 Nm. CO2-udledningen er helt ned til under 95 g/km.

Gearkassen vil fra standard være en manuel, men der vil være mulighed for at vælge Nissans automatisk XTronic-gearkasse der er en trinløs gearkasse, CVT.

Læs også:  Audi SQ7 opgraderes på design og teknologi

Nissan Pulsar er designet og konstrueret i Europa, men vil blive produceret på Nissans fabrik i Barcelona. Priserne og dansk lancering er endnu ikke offentliggjort.