1. Home
  2. Bilmærker
  3. Mercedes-Benz
  4. Så er det slut med Mercedes-AMGs V8-sugemotor
0

Så er det slut med Mercedes-AMGs V8-sugemotor

Så er det slut med Mercedes-AMGs V8-sugemotor
0
0

Vi har i mange år kendt tyske Mercedes-AMG for deres brølende V8-motorer, som tilmed var uden hverken kompressor eller turbo. Det var altså ren sug det hele, og det var det, vi godt kunne lide ved dem.

Specielt den store 5.5-liters V8’er var imponerende, og den har siddet i stort set alle AMG-modeller, der altså er sportsmodeller af Stuttgart-baserede Mercedes-Benz’ biler. Og en era er ved at være slut, eftersom et australsk magasin synes at have forstået på hele situationen, at det snart er ved at være slut med V8-sugemotorerne fra tyskerne.

Det sker eftersigende til januar, når efterfølgeren til den populære SLK-model fra Mercedes-Benz offentliggøres. Navnet på efterfølgeren skifter i forbindelse med den helt store omstrukturering af modellerne hos Mercedes til SLC. Den forventes først og fremmest at blive produceret i en masse små ”normale” modeller med motorer, der både er økonomiske og sagtens kan være sjove, men en fuldblods AMG-version forventes ligeledes senere efter lanceringen.

Læs også:  Mercedes-AMG GLC Coupé: En fusion af stil og kraft

Som forgængeren, SLK 55 AMG med sin 5.5-liters V8-sugemotor og 415 hestekræfter, så bliver den nye AMG-model i SLC’eren også enormt kraftfuld – men det bliver med en helt, helt anden motor.

Rapporten fra det australske magasin Motoring lyder nemlig på, at den store AMG-model af SLC’eren får en twin-turbo V6 3.0-liters motor under hjelmen, når den præsenteres til januar næste år. Tobias Moers udtaler i den forbindelse også, at den nye AMG SLC ikke bliver lige så kraftfulde som den tidligere SLK 55 AMG, men stadig have flere kræfter end den nuværende GLE 450 AMG.

Den har også en twin-turbo 3.0-liters motor under hjelmen og har i underkanten af 370 hestekræfter. Vi forventer altså, at den nye SLC AMG-model får mellem 370 og 415 hestekræfter.

Læs også:  Mercedes-AMG GLC SUV: Kraftfuld Hybridteknologi og Uovertrufne Kræfter

At skære to cylindre fra SLC-modellen sender den tilbage til fortiden, hvor SLK-modellen blev introduceret i den første AMG-udgave. SLK 32 AMG hed den, og under hjelmen husede den en 3.2-liters V6’er med kompressor.

Vi glæder os til lanceringen af den nye SLC, som forventes at finde sted til januar.