1. Home
  2. Bilnyheder
  3. Toyota Yaris Hybrid får verdenspremiere i Geneve
0

Toyota Yaris Hybrid får verdenspremiere i Geneve

Toyota Yaris Hybrid får verdenspremiere i Geneve
0
0

Når Geneve Motor Show løber af staben til marts, så har den japanske bilgigant Toyota flere spændende modeller i ærmet.

Toyotas kommende fuld hybridbil Yaris Hybrid får bl.a. verdenspremiere, mens vi også vil se den produktionsklare sportsvogn GT 86 for første gang i Europa. Der vil dog også være mulighed for at se næste generation af plug-in hybridbiler og brændselscellebiler.

Toyota Yaris Hybrid

Selvom Toyota Yaris Hybrid bliver en af klassens dukse når den kommer til salg, så har designet attitude, hvilket bl.a. understreges af den aggressive frontgrill med de frække LED-lygter som man finder både foran og bagpå.
Yaris Hybrid vil køre på både el og benzin, men vil også på begrænsede strækninger kunne nøjes med kun at køre på el, hvorfor CO2-emissionen vil være 0.

Læs også:  Så høje er fartbøderne

Toyota GT 86

Det er første gang Toyota viser den produktionsklare model af GT 86 på europæisk grund. Motoren i GT 86 er en 2.0 liters Subaru Boxer-motor med 197 hk ved 7.000 omdr/min! Gearkassen vil som standard være en seks-trins manuel, mens man kan tilvælge en automatgearkasse med ratgear.

Toyota GT 86 har baghjulstræk, og vægtfordelingen er 53 – 47, mens tyngdepunktet kun er 475mm over jorden.

Du vil kunne købe Toyota GT 86 i Danmark fra sommeren 2012.

Et kig ind i fremtiden

Ved Geneve Motor Show lader Toyota os også få et kig ind i fremtiden, da de har fire af deres konceptbiler med som hedder:

  • Toyota NS4 – næste generation plug-in hybridbil
  • Toyota FCV-R – forkortelesen står for Fuel Cell Vehicle – Reality & Revolution, og den vil udelukkende køre på brint! Den forventes på markedet i 2015.
  • Toyota diji – denne konceptbil fungerer næsten ligesom en smartphone, da bilens ydre består af store skærme, hvor man kan se forskellige farver, billeder, tekst o.a.
  • Toyota FT-Bh – Denne fuld hybridbil er designet med målet om at optimere drivlinjen, aerodynamikken og den elektriske styring, så udledningen af CO2 og produktionsomkostningerne bliver mindst muligt.