2011 blev også et godt år for Volvo

9. januar 2012
|
Bilmærker, Mercedes-Benz

Med 449.255 biler solgt over hele kloden, 75.730 flere end i 2010, går Volvo frem med hele 20,3% på globalt plan. Mærket er nu det hurtigst voksende i prestige-klassen.

Især 60-serien som inkluderer S60, V60 samt XC60 har vist sig at være populær for Volvo, sammen med XC-linjen, der nu er den bedst sælgende linje for den svenske producent. Som vi så det hos Mercedes-Benz, er det i asien, herunder Kina at den største fremgang mærkes. Her oplevede Volvo i 2011 en fremgang på hele 54,4% i forhold til 2010.

Volvo udvider nu af samme årsag sit forhandlernetværk i landet, samtidig med at en ny fabrik etableres i byen Chengdu. Volvos mål, er at sælge 200.000 biler om året i Kina inden 2015.

En samlet profit på 4.755 millioner svenske kroner, tegner godt for den Göteborg-baserede fabrikant.

Stor vækst i Kina

Se de samlede salgstal beregnet på modeller og markeder her:

Bilsektionen er Danmarks digitale bilmagasin.

Har du spørgsmål eller en god historie, så er du velkommen til at kontakte os på: info(@)bilsektionen.dk.
  • NYHEDER
  • GUIDE
  • TEST
  • VIDEN
  • MÆRKER
Copyright © 2024 Bilsektionen.dk ApS - CVR 42597155 | Ny hjemmeside af Højvig Group