1. Home
  2. Bilnyheder
  3. 450 hestekræfter i den næste 911 GT3
0

450 hestekræfter i den næste 911 GT3

450 hestekræfter i den næste 911 GT3
0
0

Hardcore udgave af den seneste Porsche 911 får yderligere kræfter i form af 450hk og bliver 40kg lettere sammenlignet med forgængeren.

 Den vil blive afsløret til marts.

Porsche er ved at færdiggøre udviklingen af deres helt nye 911 GT3, den mest fokuserede udgave af ‘991’ generationen indtil videre.
Den nye model vil blive afsløret ved Geneve Motor Show i 2013 og ordrebøgerne vil være åbne kort efterfølgende.

Den nye GT3 vil få kræfterne leveret af den seneste udgave af Porsches motorsportsinspirerede turboløse 3.8-liters ‘sekser, kontra 4.0-liters motoren der blev anvendt i 997-udgaven af GT3 RS 4.0.

0-100 km/t på under fire sekunder

Kilder i Porsche fortæller at ydelsen vil befinde sig omegnen af 450hk i den nye GT3 – omkring 15 hestekræfter mere end den udgående model.
Det svarer til en 0-100km/t tid på mindre end 4.0 sekunder og en topfart på omkring 320km/t.

Læs også:  Oplad din elbil på 5 min - Nyt batteri er på vej.

Den nye GT3 vil formodentlig udelukkende have et valg af transmission: en syvtrins PDK gearkasse med dobbeltkobling.

Manglen på en manuel gearkasse vil utvivlsomt skabe kontroverser blandt 911 purister, især efter at modellen overgik til elektrisk servostyring.
PDK gearkassen er endvidere tungere end den manuelle, noget der ikke ligefrem harmonerer med GT3’erens letvægtstilgang.

Ikke desto mindre er det lykkedes Porsche at gøre bilen 40kg lettere end forgængeren, der havde en køreklar vægt på 1395kg.

GT3 RS på vej

På trods af at valget af gearkasse er tungere, har Porsche barberet vægten ned i den nye GT3 ved at øge bruge af letvægtsmaterialer i karrosen.
Detaljer i kabinen og udstyrsniveau vil endvidere også blive reduceret i forhold til de regulære 991 modeller, og bagsæderne vil blive fjernet.

Læs også:  Klar til sommer dæk? Sådan skifter du dem selv.

Visuelt vil GT3 være nem at adskille fra basismodellerne Carrera og Carrera S.
Spionbillederne afslører at bilens karrosse er blevet komplet fornyet sammenlignet med standardmodellerne.

På forenden finder man en ny underlæbe og en mere aggressive frontkofanger.
Samme sted er der placeret ventilationshuller for at køle den mere kraftfulde bagmonterede motor.

Rygter i Porsche siger at en mere hardcore GT3 RS vil vende tilbage i 991 form, men ikke før 2015.
Ydelsen skulle her være omkring 480hk.