Rødt banner med ordet Sektionen skrevet i hvide store bogstaver
Orange-brun Mitsubishi SUV udstillet udendørs med åben motorhjelm og blå banner i baggrunden

Var det noget med en Lada?

30. august 2012
|
Bilmærker, Volvo

Nyt SUV koncept markerer en ny, radikal designretning for den russiske fabrikant.

En af de største overraskelser fra en lokal fabrikant på Moscow Motor Show, har været afsløringen af Lada X Ray.

Merit fra Volvo og Mercedes

Bilen er en kompakt SUV-Crossover, i stil med Nissan Juke.
Stregerne er slået af den anerkendte britiske designer, Steve Mattin. Han har tidligere været involveret i designprocessen på biler som Volvo XC60 og Mercedes ML-klasse, og har derfor rig erfaring med SUV-modeller.

Lada oplyser at de designmæssige temaer der blive vist frem på X Ray, vil få indflydelse på de kommende modeller.
Især kølergrillen vil ifølge den russiske producent være et dominerende træk i den nye Lada-familie.

Inspiration fra Lexus

Navnet X Ray, kommer efter sigende af den kryds-formede figur som forlygterne samt kølergrillen skaber.

Forenden synes i særdeleshed at være inspireret af Lexus, og Lada håber at den kommende række af X Ray-inspirerede modeller vil øge markedsandelen i Rusland, selvom denne på nuværende tidspunkt er 40 %.
Det forventes ikke, at X Ray vil komme i produktion.

[nggallery id=935]

Rødt banner med ordet Sektionen skrevet i hvide store bogstaver
Bilsektionen er Danmarks digitale bilmagasin.

Har du spørgsmål eller en god historie, så er du velkommen til at kontakte os på: info(@)bilsektionen.dk.
Copyright © 2026 Bilsektionen ApS - CVR 36696249 | Ny hjemmeside af Højvig Media Group ApS | Cookiepolitik