Rødt banner med ordet Sektionen skrevet i hvide store bogstaver
Rød-hvidt Audi prototype racerkøretøj kører på Monaco Grand Prix banen med tilskuere ved siden af

Audi dropper Le mans

27. oktober 2016
|
Audi, Bilmærker

Audi har sendt chokbølger gennem racefans over hele verden.

Efter at have deltaget i det legendariske racerløb Le Mans siden 2000. Syv af sejrene var med Tom Kristensen bag rattet. Christensen er pensioneret og nu trækker Audi sig også fra løbet.

Den tyske motorsportskæmpe har kastet sin kærlighed på en anden race-serie. Det skriver Audi i en pressemeddelelse. Fremover fokuserer det tyske mærke på Formula E, der er en racerløbsserie kun for el-biler.

”Vi har besluttet at konkurrere i fremtidens løb, som gælder el, siger Audis bestyrelsesformand. Ligesom vores fabriksbiler fremover vil komme til at køre mere på strøm, skal det også afspejle sig i de biler vi har i motorsport,” siger Rupert Stadler, der er Audis bestyrelsesformand.

De senere år har Audi ikke vundet Le Mans. De seneste to år har Porsche vundet LMP1-kategorien – i år i den dramatiske afslutning, hvor Toyota’s bil brød ned på sidste omgang og blev overhalet af Porsche.

a166082_large-1-1

Rødt banner med ordet Sektionen skrevet i hvide store bogstaver
Bilsektionen er Danmarks digitale bilmagasin.

Har du spørgsmål eller en god historie, så er du velkommen til at kontakte os på: info(@)bilsektionen.dk.
Copyright © 2026 Bilsektionen ApS - CVR 36696249 | Ny hjemmeside af Højvig Media Group ApS | Cookiepolitik