Tilbage i 2012 vinkede vi farvel til Maybach, og den nye S-klasse skulle fylde tomrummet ud. S-klassens modeludvalg er dog også særdeles bredt, og trods den fra standard er godt udstyret, så kan den få integreret alt hvad hjertet begærer, hvis pengepungen kan følge med.
Mercedes S-klassen kan leveres med seks, otte og 12-cylindre eller endda med en hybridmotor. Herudover fås den både i en kort og lang udgave, mens den nye smukke S-klasse coupé også er et alternativ. Kort sagt, der er rigtig mange muligheder.
Med den nye Mercedes-Maybach S-klasse håber den eksklusive bilfabrikant at kunne friste kunder, der ellers ville have valgt en Aston Martin Rapide eller eksempelvis Bentley Mulsanne.
Mercedes fortæller selv at Maybach-brandet er et undermærke ligesom AMG. Maybach brandet vil vise Mercedes-bilerne på den mest luksuriøse måde, og er målrettet til kunder, hvor status er vigtigt.
Maybach-udgaven af S-klassen er 200mm forlænget ift. den lange version af S-klassen, og det giver en akselafstand på 3.365, hvilket betyder der næsten er plads til en Ford Ka mellem hjulene på en Mercedes-Mayback S-klasse. Bagsædepladsen er majestætisk, og ryglænet kan justeres 20 grader for at give den optimale siddeposition.
Maybach har arbejdet meget med at reducere støjen, og således er Mercedes-Maybach S-klasse verdens mest lydløse bil på bagsædet. Man har opnået dette med særlige lister, støjdæmpende tekstil og selv sikkerhedsselen er forseglet.
Lanceringen finder sted i februar 2015 og topmodellen bliver den seksliters 12-cylindrede S 600. Udover tolv cylindre er der to turboer, hvilket bringer ydelsen op på 530 hestekræfter og 830 Nm. Er det for meget kan en mindre potent udgave med 455 heste og 700 newtonmeter også vælges.
Prisen i England bliver omkring 130.000£, hvilket svarer til omkring 3 til 4 millioner kroner med dansk registreringsafgift. Mercedes Danmark har allerede meldt ud, at den ekstreme Maybach S-klasse ikke kommer til Danmark.