1. Home
  2. Artikler
  3. Ny Mercedes-AMG GT 63 S E Performance imponerer
0

Ny Mercedes-AMG GT 63 S E Performance imponerer

Ny Mercedes-AMG GT 63 S E Performance imponerer
0
0

Under Formel 1-weekenden i Shanghai blev der afsløret en ny stjerne på bilhimlen: Mercedes-AMG GT 63 S E PERFORMANCE Coupé. Denne nye topmodel i GT-serien byder på en banebrydende hybrid drivlinje, der kombinerer en V8-benzinmotor med en kraftfuld elmotor, hvilket gør bilen til den hurtigste AMG-model nogensinde med en acceleration fra 0-100 km/t på blot 2,8 sekunder.

Denne innovative AMG GT 63 S E PERFORMANCE Coupé udstyres med en 4-liters twin-turbo V8 og en elmotor, der er placeret direkte på bagakslen. Dette setup muliggør ikke kun en lynhurtig respons men også ekstraordinær effektivitet takket være den to-trins transmission, der er koblet til elmotoren.

Firehjulstræk sikrer optimal kraftoverførsel fra begge motorer til alle fire hjul, med en primær fokus på bagakslen for øget accelerationsevne. Samlet yder systemet imponerende 816 hestekræfter og et drejningsmoment på op til 1.420 Nm, hvilket lader bilen nå 100 km/t på rekordtid og fortsætte op til en topfart på 320 km/t.

Læs også:  Racerbanen og gaden: Hvordan motorsportsuccesser påvirker almindelige biler

Unikt AMG-batteri

Batteriet i AMG GT 63 S E PERFORMANCE er en teknologisk perle udviklet specifikt til høj ydeevne. Inspireret af Formel 1-teknologi opretholdes en konstant opladning, hvilket sikrer, at ekstra energi er tilgængelig når det er nødvendigt. Batteriet på 6,1 kWh understøtter både kontinuerlige udtag på 70 kW og op til 150 kW i spidser. Det innovative kølesystem holder hver celle optimalt tempereret for maksimal effektivitet og levetid.

Bilen kan også køre op til 13 km på ren elektrisk kraft og oplades via en indbygget 3,7 kW oplader eller via avanceret bremsekraftgenvinding, der kan generere op til 100 kW.

Foto: Mercedes Benz Danmark

Aktiv aerodynamik og avanceret teknologi

AMG GT 63 S er udstyret med avanceret, aktiv aerodynamik, herunder en dynamisk kulfiberprofil og en adaptiv bagspoiler, der justerer bilens nedtryk ved højere hastigheder for optimal stabilitet. Bilens undervogn, AMG ACTIVE RIDE CONTROL, inkluderer semi-aktiv krængningsstabilisering og aktiv bagakselstyring for præcis håndtering.

Læs også:  Bæredygtighed og præstation: FDM's vinterdæktest
Foto: Mercedes Benz Danmark

Bremserne er keramiske for maksimal præstation, og bilen ruller på store 20-tommers dæk, der sikrer et fast greb i asfalten.

Interiøret i Mercedes-AMG GT 63 S E PERFORMANCE tilbyder luksuriøs komfort selv på lange ture, og kan konfigureres som en 2+2 med plads til fire. Både interiør og eksteriør kan personliggøres med eksklusive detaljer fra Mercedes-Benz Manufaktur-serien.

Oplev den nye æra af AMG-performance med GT 63 S E PERFORMANCE – en bil der ikke blot sætter nye standarder for luksussportscoupéer men også viser vejen frem for hybrid sportsbiler.