1. Home
  2. Bilnyheder
  3. Verdens mest værdifulde bilmærke er…
0

Verdens mest værdifulde bilmærke er…

Verdens mest værdifulde bilmærke er…
0
0

Toyota er endnu engang blevet kåret som verdens mest værdifulde bilmærke.

Det er den uafhængige konsulentvirksomhed Interbrand som udfører den internationale analyse ”Best Global Brands 2012”, hvor man har fundet de 100 virksomheder i verden med de mest værdifulde varemærker.

Dermed kan Toyota nu kalde sig for verdens største og mest værdifulde varemærke blandt alle bilproducenter! Ift. 2011 er Toyotas værdi steget med 9 %, hvilket sikrer Toyota pladsen som nr. 10 i blandt alle virksomheder i verden – Coca Cola indtager førstepladsen.

Andre bilmærkers placering på listen:

– Mercedes – nr. 11
– BMW – nr. 12
– VW – nr. 39
– Ford – nr. 45
– Hyundai – nr. 53
– Audi – nr. 55
– Porsche – nr. 72
– Nissan – nr. 73
– KIA – nr. 87
– Ferrari – nr. 99

Læs også:  Fuldelektriske køretøjer i Danmarks kommuner: Hvem ligger i spidsen?

Brandværdien af Toyota vurderes af Interbrand til 30,3 mia dollars, hvilket er dobbelt op af eksempelvis Nike og IKEA.
Toyota har dog opnået sine flotte placering i Interbrands analyse, da den japanske bilproducent har en meget høj kundeloyalitet, høj gensalgsværdi samt konstant fokus på miljørigtig transport.

Stadig også grønnest

Sidste år kunne Toyota også sole sig i prisen som verdens mest grønne mærke, hvilket de endnu en gang kan fortælle de interesserede bilkøbere.