Rødt banner med ordet Sektionen skrevet i hvide store bogstaver
Rød Opel Astra kører på asfaltvej omgivet af høje fyrretræer på begge sider

Opel vil oplyse realistiske forbrugstal

15. december 2015
|
Biltest

Opel har besluttet, at de fra andet kvartal fa 2016 vil oplyse mere realistiske brændstofforbrugstal.

Helt præcist vil den tyske bilproducent måle brændstofforbruget efter WLTP normen, der er mere realistisk end den almindelige lovpligtige EU-norm for forbruget.

Udmeldningen kommer efter Volkswagen-skandalen, som har betydet en dalende tillid til bilmærkerne og bilernes brændstofforbrug samt CO2 udledning. Mon Opel kan vinde ekstra troværdighed ved at være det første bilmærke, som måler efter denne standard?

WLTP står for “Worldwide Harmonized Light Duty Vehicles Test Procedure“.

Da testen giver et mere realistisk indblik i bilens forbrug, så vil Opel-modellernes brændstofforbrug pludselig se dårligere ud end konkurrenternes.

Den første bil Opel brændstoftester efter WLTP normen bliver den nye Astra.

De andre bilmærker tvinges samme vej

Fra 2017 skal alle biler måles efter WLTP normen, således Opel blot tager forskud på “goderne”.

Rødt banner med ordet Sektionen skrevet i hvide store bogstaver
Bilsektionen er Danmarks digitale bilmagasin.

Har du spørgsmål eller en god historie, så er du velkommen til at kontakte os på: info(@)bilsektionen.dk.
Copyright © 2026 Bilsektionen ApS - CVR 36696249 | Ny hjemmeside af Højvig Media Group ApS | Cookiepolitik