Ford Danmark og resten af koncernen i Europa kan være stolte over et veloverstået år 2011, hvor de blev det næstmest solgte bilmærke i Europa for fjerde år i træk.
Det samme gælder for Danmark, hvor salget af Ford Ka i forhold til 2010 steg med 8 %! – Antal solgte modeller af varebilen Ford Transit steg også med ca. 50 %.
Samlet set har Ford i Danmark en markedsandel på 9,42 % med 18.696 solgte modeller, hvilket giver dem en flot andenplads, selvom de havde førstepladsen i 2010. De må dog se sig slået af Volkswagen, som indtager førstepladsen som danskernes foretrukne bilmærke i 2011, da de solgte ca. 17.000 biler.
Lene Dahlquist som er Communication & Public Affairs Manager hos Ford Motor Company A/S udtaler:
’’Det har været – og er stadig vores ambition at ligge i top-3 i Danmark, så på den baggrund kan vi kun være tilfredse med vores flotte andenplads i 2011’’
Ford forventer også fine salgstal for 2012, hvor der vil blive introduceret 10 nye- eller opdaterede modeller, som vil have nye motorer og teknologier.
Ford Danmark har haft succes i første måned af 2012, hvor mere end 15.000 mennesker tog i mod nytårskur invitationen.