Home Bilnyheder G-Power tuner BMW M6 til over 1000 hestekræfter
70

G-Power tuner BMW M6 til over 1000 hestekræfter

G-Power tuner BMW M6 til over 1000 hestekræfter
0
70

Det er umiddelbart ikke en bil, som man ser ofte, men det hænder da. Det er den gamle BMW M6 E63, der her er på tale, og den yder normalvis omkring 500 hestekræfter fra en 5.0-liters V10-motor.

Den er hurtigere end så meget andet og kan med sikkerhed trække fra mange biler i lyskrydset, men for en kunde i Dubai var de standard 500 hestekræfter ikke nok. Nærmere betegnet havde han brug for det dobbelte.

Af den grund har det tyske tuningfirma G-Power netop offentliggjort såvel billeder som specifikationer af en model, der går under navnet G6M V10 HURRICANE CS Ultimate. Egentlig gør den brug af samme V10-motor men med en række “lettere” modificeringer: den modificerede M6 har nemlig intet mindre end 1001 hestekræfter og 900 Nm.

Bi-kompressor med spark i

Det er en opgradering på lige godt 500 hestekræfter og omkring 380 Nm, og det resulterer i en accelerationstid fra 0-100 km/t på blot 4,3 sekunder. 0-200 km/t er klaret på ni sekunder, 0-300 km/t på 21,5 sekunder og så topper den på lige godt 370 km/t.

Læs også:  VW er klar til bestillinger på den kommende elbil

Kræfterne kommer fra et “M6 V10 SK III RR” bi-kompressorsystem, og derudover er diverse luftindtag over hele bilen optimeret for optimal performance, ligeledes er selve motorstyringen. I den anden ende af bilen finder vi et ultra-letvægts titanium-udstødningssystem, og vi har ladet os fortælle, at V10’eren i dette unikum lyder meget ala en Formel 1-bil. Sporty og hurtig er den i hvert fald; og det afspejler sig også i designet.

Den største ændring designmæssigt ses i form af et HURRICANE wide body kit, og det inkluderer blandt andet større luftindtag, større hjulkasser, såvel front- som bagsplitter og en lille spoiler til at slutte af. En fuldjustérbar affjedring giver den lavere frihøjde og gør den derfor mere stabil i forbindels med lavere tyngdepunkt, og så tager de 21”-alufælge sig også godt ud på den tunede M6. HURRICANE RR er navnet på fælgene, og foran rider de på et sæt Michelin-dæk i størrelsen 255/25ZR21 og 295/30ZR21 i bag. Bag fælgene sidder et sæt kæmpe keramiske bremser med bremseskiver på 400 mm, så man selv fra 370 km/t kan bremse sikkert og hurtigt op.

Læs også:  Genève 2019: Bilsektionens overblik

Interiøret præges af såvel eksteriøret som de originale BMW M-farver, dvs. en lys blå, blå og rød farve. Farverne går igen i alle syninger, og man er altså ikke i tvivl om, at man sidder i en M6: toppen af poppen hos tyske BMW. Ydermere er resten af kabinen dækket til i Alcantara-læder, og så har G-Power tilføjet en sjov detalje i form af en LED-lysbar i loftet: heri står også ejerens navn.

Når man trykker på speederen, trykkes man tilbage i racer/skålsæderne med carbonfiber-ryg, imens hovedet lænes tilbage mod nakkestøtten, hvori der står G-Power: og deres logo går da også igen flere steder i kabinen, så man ej heller er i tvivl om, at man sidder i en tunet G-Power BMW. Speedometeret topper ved 400 km/t, og en lille sidedetalje er, at dette unikum af en M6 V10 er den hurtigste bil, G-Power nogensinde har tunet.

Læs også:  Endelig: Peugeot klar med ny 208 – og e-208

De har trods alt været omkring en hel del andre biler også.