Mercedes-AMG GT S er både enormt smuk og enormt hurtig, men for Brabus bliver nok aldrig nok.
Derfor har de tage den 510 hestes Mercedes-AMG GT S, og tilpasset den til Brabus-kunderne, der altid gerne vil have presset lidt mere ud af de ellers i forvejen hurtige tyskerbasser.
Ydelsen lyder nu på ekstreme 600 hestekræfter fra den 4-liters TwinTurbo V8-motor. Performancekittet hedder Brabus PowerXtra B40, og inkluderer bl.a. Brabus har øget ladetrykket, således ydelsen er hævet med 90 hk og 100 newtonmeter! Samlet er der altså 600 hk og 750 Nm. Mercedes C63 AMG S fik samme powerkit og 600 hestekræfter.
Forandringen fra vildkat til rovdyr betyder, at accelerationstiden nu også er nede på blot 3,6 sekunder, hvilket er 0,2 sekunder hurtigere end den almindelige Mercedes AMG GT S. Topfarten er desuden 325 km/t, hvilket er en forøgelse på 15 km/t.
40 % lettere sportsudstødning
Brabus er dog ikke kun omkring flere hestekræfter, men også lyd, design og vægttab. Derfor er en ny sportsudstødning med fire rør monteret. Udstødningen er lavet i materialet titanium, der er et letvægtsmateriale, og således er udstødningens vægt reduceret med 40 %, samtidig med lyden nu skulle være endnu mere fabelagtig – inde i kabinen man kan man desuden styre udstødningen, hvis AMG GT S’eren ikke skal larme alt for meget.
Derudover der også monteret en anden sportsaffjedring, der har flere forskellige indstillinger og højde. Fjedre er dog nu blevet omkring 15mm lavere ift. AMG GT S.
Anden styling
For at toppe det hele af har Brabus-udgaven af Mercedes AMG GT S fået et aerodynamisk kit udført i carbon. Nårh ja, glemte vi at nævne de 20” fælge foran og 21” bagtil?
Kabinen byder nu også på endnu mere alcantara-læder, kulfiber og ædeltræ. Kort sagt, den her bil er helt ekstrem lige meget hvorhen man kigger og rør.
De fleste vil nok være bange for, at der deres Mercedes AMG GT S ikke ville kunne holde til denne opdatering – det er trods alt en dyr bil -, men Brabus giver en tre års garanti op til 100.000 km på alle tunede dele.