1. Home
  2. Baggrund
  3. Motormesse er gigantisk reklamesøjle
0

Motormesse er gigantisk reklamesøjle

Motormesse er gigantisk reklamesøjle
0
0

De store bilshows og -messer skal ikke kun få os til at kigge på nye biler.

Allerede nu er producenterne i gang med at bygge de biler, der skal få os til at tabe næse og mund til Essen Motorshow senere på året. Men de store shows er ikke kun rent blær – de er også alletiders reklamesøjle for bilmærker som Audi, Mercedes, BMW og Volkswagen.

Allerede inden showet forsøger de at fange potentielle gæsters opmærksomhed med reklamer på nettet og de sociale medier. For de ved godt, at der sker noget med bilfans, når de står på en messe og er omgivet af de ypperste maskiner: vi bliver forelskede i de skinnende maskiner, og vi bliver endnu mere optaget af drømmen om selv at eje en fantastisk bil. Det er ikke så vigtigt om den er hurtig, flot eller vildt luksuriøs, bare den får venner og bekendte til at tabe næse og mund, som vi gør det på Motorshows. Men det er ikke kun de store og kendte bilproducenter, der forsøger at fange vores opmærksomhed. Det samme gælder de mindre kendte firmaer, som også møder op til Essen Motorshow for at fange opmærksomheden hos nogle af de knap 360.000 besøgende på messen. Og de benytter sig ikke kun af digital markedsføring for at gøre opmærksomme på sig selv. For på en biludstilling som Essen Motorshow med 650 forskellige udstillere, må man tage de analoge metoder i brug, når for at fange gæsternes interesse.

Læs også:  Fra København til Monaco - et godt casino roadtrip

Derfor finder man overalt alt fra A-skilte, og brochureholder til roll up og glasmontrer. Ifølge danske Skiltex, der lever af at sælge denne type markedsføringsværktøj, er der også i Danmark en stigende interesse for analog skiltning. Det samme gælder i øvrigt firmaet Signs.com, der laver aluminiums skilte efter bestilling. Vores motormesser er måske knap så velbesøgte som Essen Motorshow, men kampen om opmærksomheden er også stor i Danmark. Derfor benytter virksomhederne sig af alle de marketingsmuligheder, de har til rådighed, og det inkludere altså også noget så simpelt som A-skilte. Mange kunder oplever, at de almindelige skilte er et godt supplement til online marketing.

Digitalt bombardement

Sjovt nok kan netop internettet og de mange sociale medier være en af årsagerne til at traditionelle skilte, brochureholdere og glasmontrer nu bliver mere populære. For ind imellem får vi bare nok af reklamer på nettet. Så er det faktisk rart at få sine budskaber på en stille og rolig måde, hvor vi selv vælger, om vi vil kigge eller hvor langt tid vi vil bruge på netop det budskab. En anden grund til at virksomhederne på de store messer vælger de analoge reklamesøjler er, at det i øvrigt er svært at trænge igennem til besøgende, hvis man kun bruger digitale medier. For hvem gider bruge tid på at være online, når man er omgivet af den største samling af hestekræfter, brede fælge og skinnende metal i Tyskland?