Porsche har arbejdet meget med hybrid, hvilket de bl.a. testede på Porsche 911 GT3 R Hybrid og Porsche 918 Spyder koncept bilen, men nu fører de det videre til deres nyeste konceptbil Porsche 918 RSR, som lige er blevet præsenteret i Detroit.
En racerbil som næsten ikke forurener? For få år siden var det kun noget som man kunne drømme om, men i dag er man noget rigtig langt, og den nye Porsche har en CO2 emission på 70g/km, hvilket må siges at være lavt.
Hvordan fungerer motoren i Porsche 918 RSR?
Porsche 918 RSR er udstyret med en elmotor på 102 hk ved hvert forhjul, og den samlede ydelse når helt op på 767 hk. Gearkassen er en 6-trins racergearkasse som er en videreudvikling af gearkassen fra RS Spyder modellen.
I stedet for at smide alt den energi ud, som der opsamles ved at bremse o.l., så bliver det samlet op, og den energi bliver bevaret i et svinghjul, som der roterer med helt op til 36.000 o/m, hvilket giver ekstra kræft, hvis køreren vil have den.