Home Bilnyheder Porsche opdaterer 918 Spyders præstationer
0

Porsche opdaterer 918 Spyders præstationer

Porsche opdaterer 918 Spyders præstationer
0
0

Kort tid inden Porsche leverer de første 918 Spydere til kunderne, oplyser sportsvognsfabrikken, at 918 Spyder overgår alle forventninger.

I Stuttgart er Porsche i gang med at justere de sidste ting ved prestigeprojektet 918 Spyder, inden modellen endegyldigt sendes ud til kunderne.

Mens det sker, har Porsche konstateret, at 918 Spyder præsterer bedre end de forventninger, man tidligere har haft til og offentliggjort omkring superbilen. Porsche har nemlig monteret 918 Spyder med, hvad de kalder for en Weissach-pakke, der primært reducerer spyderens egenvægt.

Hvor sprintdistancen fra 0-100 km/t tidligere tog 3.1 sekunder, lyder den tid nu på 2.6 sekunder, og det sender 918 Spyder ned i territoriet, hvor Bugatti Veyron SuperSport normalt hersker.

Og selvom en Porsche 918 Spyder næppe kan kaldes et afhentningstilbud, er der rent prismæssigt et stykke vej op til de over 30 millioner, som en Veyron SuperSport koster på danske plader.

0-200 km/t tager nu 7.2 sekunder (-0.5 sekunder), mens 0-300 km/t er overstået på 19.9 sekunder (-2.1 sekunder).

Hvis 918 Spyder kører som ren el-bil kan de to elmotorer på front- og bagaksel sende gaderaceren til 100 km/t på 6.1 sekunder – og det altså uden overhovedet at udlede CO2. Det er 0.7 sekunder hurtigere, end Porsche hidtil har oplyst.

Porsche 918 Spyder er ikke kun hurtig, når vejen går ligeud. Tidligere i år satte en 918 Spyder med Weissach-pakken omgangsrekord for serieproducerede biler på Nordsløjfen på Nürburgring i tiden 6 minutter og 57 sekunder.

I mange år troede man ikke, det var muligt at få en gadebil under 7-minutters grænsen, men det er altså nu sket takket være Porsches nye superbil.

Den seneste generation af Porsches plug-in teknologi giver også 918 Spyder imponerende præstationer i forhold til at begrænse forbruget. Med Weissach-pakken er den officielt opgivet til 32.2 km/l og med en udledning på 70 g CO2/km.