Bilsalget i 2011 var ekstremt højt, og her var Renault bl.a. et af de bilmærker som høstede ekstra succes.
År 2011 nåede nemlig at blive det bedste år nogensinde for Renault Danmark med 10.241 solgte modeller, hvilket er en stigning på knap 70 %. I alt blev der solgt 194.354 person- og varebiler i 2011, hvilket bringer Renault op som det syvende mest solgte bilmærke i Danmark.
I 2010 var Renault nr. 12 og havde en markedsandel på 3,5 procent, mens den i 2011 endte på 5,3 procent!
Renault-Danmarks direktør Henrik Bang forklarer succesen:
’’Der er mange forklaringer på, hvorfor vi er vokset så markant. Kigger man på vores modeller, er ingen af dem bestsellere. Derimod har alle modeller vundet betydelige markedsandele, og det er dermed en stabil vækst vi har opnået – ikke blot baseret på en enkelt models succes. Den vækst har betydet, at vi på blot et år har flyttet os fra en 12. plads i statistikken til en 7. plads”
’’Vi har udviklet forhandlernettet fra 35 udsalgssteder i 2008 til nu 52, og vi er tæt på at have det forhandlernet vi satte os for at få i 2008. Og jeg er ikke bleg for at sige, at vi nok har danmarks bedste forhandlere. Vi har nogle små, vi har mellemstore og så har vi landets tre største forhandlerkæder. Ejner Hessel, Autohuset Vestergard og Bilia. En rigtig god blanding som giver god dynamik”
”Vi skal fortsætte vores vækst og midlet er blandt andet introduktionen af fire elbiler, hvor vi jo havde premiere på den første – Renault Fluence Z.E. for nylig. Her var interessen overvældende. Og vi forventer, at en ikke ubetydelig del af den vækst vi skal opnå i 2012, kommer fra netop elbiler. Og det er vores klare mål, at vi vil blandt de fem bedst sælgende bilmærker i Danmark”
Har solgt 50 elbiler på én weekend
I introduktionsweekenden trillede Renault Fluence Z.E. ud fra forhandlerne 576 gange, hvoraf 50 kvitterede med underskrift på den endelige slutseddel.