Alfa Romeo har planer om at vælte tyskerne af pinden, og dem udfører de ved at sætte den nye Giulia på markedet næste år. Det er den såkaldte M3-killer, der altså skal konkurrere mod blandt andet BMW M3 og Mercedes-AMG C63 S.
Den nye Alfa Romeo Giulia blev tidligere på året offentliggjort, og det skete i form af den mest kraftfulde version. Den hedder Quadrifoglio Verde, og tilsvarende tyskere er de to beskrevet ovenover. Tidligere på ugen blev der lækket et dokument med de øvrige motorer, du kan få i den nye Giulia, for de er nemlig ikke blevet offentliggjort af italienerne endnu.
Faktisk kan du kun få den med tre forskellige motorer. Den store twin-turbo 2.9-liters V6’er kender vi godt til, for det er nemlig den mest kraftfulde variant – dvs. Quadrifoglio Verden. Den fås kun med baghjulstræk og i tre forskellige varianter: en 490-hestes variant med automatgear eller en 500-hestes variant med enten automatgear eller en manuel gearkasse. Det er selvfølgelig en benziner.
Af de mere danskervenlige benzinere finder vi også en 2.0-liters ”GME”-motor med outputs bestående af henholdsvis 200, 250 og 280 hestekræfter. De kan alle tre fås med firehjulstræk, hvis man ønsker det frem for blot træk på bagakslen. De er dog begrænset til den automatiske gearkasse, så den eneste manuelle benziner er den store Quadrifoglio Verde-variant.
Hvis vi virkelig skal snakke danskervenligt, bliver vi nødt til at hive fat i dieselmotoren. Den er på 2.2-liter, med turbo, og så fås den med henholdsvis 150, 180 og 210 hestekræfter. De to små varianter med 150 og 180 hestekræfter fås med både manuel og automatisk gearkasse, dog kun med baghjulstræk. Du skal op i den store variant med 210 hestekræfter for at få firehjulstræk, men så er du begrænset til automatgearkassen.
Vi har ikke hørt noget officielt fra Alfa Romeo endnu angående den nye Giulia, så vi tør ikke konkludere, at ovennævnte er det faktiske lineup her i Danmark.