Gennem autobutler.dk, kan der spares tusindvis af kroner på at sende opgaven til udbud.
Omtrent 1,5 millioner personbiler i landet skal synes hver andet år, og i gennemsnit bliver 375.000 private biler synet om året.
En ny undersøgelse viser nu, at der er penge at spare såfremt man lader synings eller omsyningsopgaven gå i udbud, på sider som autobutler.dk.
”Vores analyse viser, at bilisterne snyder sig selv, når de af gammel vane tager deres sædvanlige værksted i stedet for at bruge en værkstedsportal som vores”, siger partner og marketingchef Peter Michael Oxholm Zigler fra autobutler.dk.
Og der er særdeles gode penge at spare, ved at sende opgaven på udbud. Peter Zigler giver tre eksempler:
”I det første skal ejeren af en Seat Cordoba have repareret en skurrende kobling. Det dyreste tilbud er på 4300,63 kr., mens det billigste er på 3.812,19 kr. Det er 473 kr. sparet, svarende til 11 procent, fortæller han.
Det andet eksempel er en Peugeot 307, der skal have ordnet to bremserør og en bøsning i et forhjulsophæng. Dyreste tilbud er på 4.250 kr., det billigste er på 2.750 kr. Kunden sparer 1.500 kr., svarende til 35 procent.
Det tredje tilfælde er en Skoda Octaviâ med defekt bærekugle i højre front, defekt styrekugle i venstre front og et defekt lygteglas. Her er dyreste tilbud på 5.825 kr., mens det billigste kan klare det for 2.255 kr. Det er en besparelse på 3.570 kr. eller godt 61 procent”, fortæller Peter Zigler.
Prisen er ikke altid udslagsgivende
Det viser sig endvidere, at kun 35 % af autobutlers brugere går målrettet efter billigste pris. Men kvaliteten vægtes også højt, og da hvert værksted bedømmes af kunderne, vælger mange at gå efter et værksted med en så høj bedømmelse som muligt.
Det kan endvidere også betale sig, at kigge efter billigste pris på selve synet, og der kan iføge Peter Zigler sagtens være et par hundrede kroner at spare:
”Vi har også eksempler på, at værkstederne, der er tilknyttet autobutler.dk, dropper regningen for synet, hvis de til gengæld får lov at reparere bilen”, slutter Peter Zigler.