Rygterne cirkulerer her til morgen om, at Subaru arbejder på en turboladet BRZ, med op til 280 heste gennem de forhåbentligt gyldne hjul.
Efter at Subaru original fremviste BRZ i et STI koncept, og byggede en Super GT racermodel, er det ikke svært at etablere en sammenhæng, I forhold til fremtiden for den baghjulstrukne coupé.
Men spørgsmålet er, hvad Toyota har at sige til det.
I øjeblikket er BRZ og GT86 lige omtrent identiske, bortset fra emblemet.
Kræver Toyotas godkendelse
Men Toyota har deres egne planer for GT86.
En hurtigere Subaru variant ville give god mening, såfremt Toyota kunne tillade det.
Hvilket også ville betyde at de to mærker endelig kunne sætte deres personlige præg på bilerne.
Subaru har traditionen og ekspertisen til at turbolade den firecylindrede boxermotor, som de selv har udviklet. Og idéen om flere heste til baghjulene, ville helt sikkert fået aktiveret tredjeparts tuningsselskaberne.
De fleste tuningsfirmaer fokuserer I øjeblikket på køregenskaber, styling, vægtbesparelser og subtil tuning gennem udstødning samt indsugning.
Standardbilen kommer allerede med et spærredifferentiale og sublime køreegenskaber, så der er langt til loftet for hvad chasseet kan håndtere.