Rødt banner med ordet Sektionen skrevet i hvide store bogstaver
Rød Volvo C70 kabrio parkeret ved strand med blåt vand i baggrunden på solrig dag

Volvo lukker for produktionen af C70 i 2013

3. oktober 2011
|
Bilmærker, Volvo

Volvo har netop fortalt, at de vil lukke Uddevalla fabrikken i Sverige i 2013.

Det er Volvos CEO Stefan Jacoby som fortalte den dårlige nyhed, at de modeller som Uddevalla ikke var efterspurgt nok.

Fabrikken blev startet i 2005, og har 600 ansat til at producere C70’eren. Det har dog gået stille for sig på fabrikken, hvor de først 5 år efter åbningen nåede 10.000 eksemplarer af C70, hvilket svarer til de kun bruger 65 % af kapaciteten.
Stefan Jacoby udtalte yderligere:

“The Uddevalla plant delivers cars with a very high quality”, “However, a car manufacturer of Volvo’s size can’t, from a financial point of view, justify a plant that manufactures one single model in the volumes we have today.”

De 600 ansatte vil blive tilbudt jobs på andre Volvo fabrikker.

Rødt banner med ordet Sektionen skrevet i hvide store bogstaver
Bilsektionen er Danmarks digitale bilmagasin.

Har du spørgsmål eller en god historie, så er du velkommen til at kontakte os på: info(@)bilsektionen.dk.
Copyright © 2026 Bilsektionen ApS - CVR 36696249 | Ny hjemmeside af Højvig Media Group ApS | Cookiepolitik