Ny gearkasse og en ny 550hk stærk topmodel til Audis R8.
Husker du da Audi R8 var BILEN?
Den er blevet overskygget en kende over de seneste par år af høj-profil, højtydende megabiler, men det er stadig en sublime bil der leverer en blanding af ydelse og anvendelighed.
Ikke desto mindre bevæger markedet sig hurtigt I disse dage, så det er godt at høre at R8 får frisk ammunition.
Der er nye designelementer, LED teknik over hele linjen, opgraderinger I standardudstyr og en ny, mere kraftfuld udgave af V10 modellen – den 550hk og 517Nm stærke V10 Plus.
0.3 sekunder hurtigere over hele linjen
Den største nyhed over linjen er den nye S-tronic dobbeltkoblingsgearkasse der ifølge Audi leverer ultrahurtige skift.
Denne nye syvtrins automatgearkasse, der også har en ‘Launch Control’ funktion erstatter R Tronic gearkassen.
Resultatet er 0.3 sekunder der er blevet barberet af 0-100km/t tiden for alle modeler.
En manuel sekstrins gearkasse er stadig tilgængelig.
Den nye V10 Plus får 25hk yderligere over den regulære V10.
Det betyder 0-100km/t på 3.5 sekunder og en topfart på 315km/t med S tronic gearkassen.
Nedbremsning sker ved hjælp af keramiske skiver, og de andre R8 modeller har også fået nye stålskiver.
Fornyet inde som ude
Standardfælgene er 19 tommer med 235/35 dæk for og 295/30 bag.
De regulære V10 modellere har en særlig 19-tommers fælg med Y-design, og V10 Plus har også fået sig eget fælgdesign.
Nyt på designfronten er kølergrill og frontkofanger, med kulfiber på V10 Plus modellen.
Kulfiber finder man også på spejlskallerne, diffuseren, luftindtagende og I motorrummet, der nu også er oplyst af LED lys.
LED teknik driver forlygterne, der nu ikke består af andet.
I kabinen finder man et højere standardudstyrsniveau, nye R8 emblemer, skiftepedaler og instrumenthus, samt større brug af Nappa læder.
De første leverancer af den faceliftede R8 starter i begyndelsen af 2013.