Vi har for nylig testet den nye crossover fra Peugeot ved navn 2008, som bygger på den mindre trendy 208.
Peugeot 2008 bliver introduceret i weekenden d.8.-9. juni, hvor den vil være at finde hos alle Peugeot-forhandlere.
Du kan læse vores test af den smarte SUV her, hvor vi blandt andet går mere i dybden med økonomi, kørekomfort og motorudvalget.
Motorprogrammet ved introduktionen af:
- 1.2 VTi 82 hk, brændstofforbrug EU norm: 20,4 km/l – CO2-udledning: 114 g/km
- 1,4 HDi 68 hk, brændstofforbrug EU norm: 25 km/l – CO2-udledning: 104 g/km
- 1.6 e-HDi 92 hk, brændstofforbrug EU norm: 25 km/l – CO2-udledning: 103 g/km
- 1.6 e-HDi 92 hk ESG gear, brændstofforbrug EU norm: 26,3 km/l – CO2-udledning: 98 g/km
- 1.6 e-HDi 114 hk, brændstofforbrug EU norm: 25 km/l – CO2-udledning: 105 g/km
Senere på året vil det blive udbygget med benzinmotorer med Stop&Start-teknologi.
Dermed er Peugeot 2008 den første Peugeot-model, hvor du kan få start/stop teknologi til din benzinmotor.
Fra 174.990 kr. i introduktionsperioden
Priserne starter ved 174.990 for den 82 hestes benzinmotor med Acces-udstyrsniveau, hvilket selvfølgelig inkluderer massere af sikkerhedsudstyr, indfarvede dørgreb, elektrisk betjente sidespejle med varme, højde- og dybdejusterbart rat.
Vil man have aircondition skal der dog opgraderes til Active, hvor man bl.a. også får tågeforlygter, læderrat, fartpilot, elruder for, LED kørelys, tagbøjler i aluminium, touchskærm med bluetooth og andet.
Topudstyret er ganske omfattende med både parkeringssensor, bi-zoneklimaanlæg, kromdetaljer, statiske drejelygter, elbetjente sideruder både for og bag, 16” alufælge, højdejusterbare sportsforsæder samt elektrisk sammenklappelige sidespejle.
Har man det med at køre i mudder, så kan det anbefales at købe systemet Grip Control, hvilket er en særlig udbygning af ESP-systemet. Det giver føreren bedre mulighed for at køre sig fri af forskelligt underlag, da systemet konstant sørger for optimalt vejgreb. Systemet styres via en drejeknap i midterkonsollen, hvor man vælger mellem Standard, Snow mode, All terrain mode, Sand mode og ESP off-mode. Prisen inkl. M+S dæk og 16” alufælge er 4.000 kr., mens man får 17” alufælge må betale 3.000 kroner yderligere.