1. Home
  2. Bilnyheder
  3. Danmarkspremiere på Peugeot 2008 d.8.-9. juni
0

Danmarkspremiere på Peugeot 2008 d.8.-9. juni

Danmarkspremiere på Peugeot 2008 d.8.-9. juni
0
0

Vi har for nylig testet den nye crossover fra Peugeot ved navn 2008, som bygger på den mindre trendy 208.

Peugeot 2008 bliver introduceret i weekenden d.8.-9. juni, hvor den vil være at finde hos alle Peugeot-forhandlere.
Du kan læse vores test af den smarte SUV her, hvor vi blandt andet går mere i dybden med økonomi, kørekomfort og motorudvalget.

Motorprogrammet ved introduktionen af:

  • 1.2 VTi 82 hk, brændstofforbrug EU norm: 20,4 km/l – CO2-udledning: 114 g/km
  • 1,4 HDi 68 hk, brændstofforbrug EU norm: 25 km/l – CO2-udledning: 104 g/km
  • 1.6 e-HDi 92 hk, brændstofforbrug EU norm: 25 km/l – CO2-udledning: 103 g/km
  • 1.6 e-HDi 92 hk ESG gear, brændstofforbrug EU norm: 26,3 km/l – CO2-udledning: 98 g/km
  • 1.6 e-HDi 114 hk, brændstofforbrug EU norm: 25 km/l – CO2-udledning: 105 g/km
Læs også:  9 tips til at køre sikkert og lovligt på de tyske veje

Senere på året vil det blive udbygget med benzinmotorer med Stop&Start-teknologi.

Dermed er Peugeot 2008 den første Peugeot-model, hvor du kan få start/stop teknologi til din benzinmotor.

Fra 174.990 kr. i introduktionsperioden

Priserne starter ved 174.990 for den 82 hestes benzinmotor med Acces-udstyrsniveau, hvilket selvfølgelig inkluderer massere af sikkerhedsudstyr, indfarvede dørgreb, elektrisk betjente sidespejle med varme, højde- og dybdejusterbart rat.

Vil man have aircondition skal der dog opgraderes til Active, hvor man bl.a. også får tågeforlygter, læderrat, fartpilot, elruder for, LED kørelys, tagbøjler i aluminium, touchskærm med bluetooth og andet.

Topudstyret er ganske omfattende med både parkeringssensor, bi-zoneklimaanlæg, kromdetaljer, statiske drejelygter, elbetjente sideruder både for og bag, 16” alufælge, højdejusterbare sportsforsæder samt elektrisk sammenklappelige sidespejle.

Har man det med at køre i mudder, så kan det anbefales at købe systemet Grip Control, hvilket er en særlig udbygning af ESP-systemet. Det giver føreren bedre mulighed for at køre sig fri af forskelligt underlag, da systemet konstant sørger for optimalt vejgreb. Systemet styres via en drejeknap i midterkonsollen, hvor man vælger mellem Standard, Snow mode, All terrain mode, Sand mode og ESP off-mode. Prisen inkl. M+S dæk og 16” alufælge er 4.000 kr., mens man får 17” alufælge må betale 3.000 kroner yderligere.

tags: