1. Home
  2. Bilnyheder
  3. Farvel til TVR
0

Farvel til TVR

Farvel til TVR
0
0

Denne gang er det rent faktisk slut for TVR som bilproducent, da Smolensky har besluttet at mærket skal producere vindturbiner.

Nikolai Smolensky, ejer af det kriseramte TVR mærke, har officielt opgivet håbet for at genstarte bilproduktionen.

Smolensky afslørede i dag dette overfor et britisk magasin, og sagde at efterspørgslen fra kunder og produktionsomkostningerne er for høje, og det var for svært at gøre produktionen rentabel.

TVR med dieselmotor

Siden produktionen officielt ophørte i 2006, har Smolensky forsøgt at få TVR tilbage på markedet som sportsvognsfabrikant. Et af de mere besynderlige indslag var at genoplive mærket ved hjælp af restaurerede Sagaris, Cerbera og Chimaera modeller, med nye LS3 GM V8-motorer, eller BMW dieselmotorer samt et projekt om en helt ny model.

Ifølge Smolensky blev der kun bygget tre biler. En TVR Tuscan med en 400hk stærk Corvette LS3 motor, en Cebera med en BMW twin-turboladet V8 dieselmotor og en GT350 med en 100kw stærk elmotor.

Læs også:  Cayenne S E-Hybrid: Porsche's nyeste Plug-in-perle

Vindturbiner for fremtiden

De fungerede alle godt, men omkostningerne var for høje; ifølge russeren skulle bilerne have været solgt for mellem to og fire millioner kroner, hvilket var alt for høj en pris.

Smolensky har ingen umiddelbare planer om at sælge TVR navnet heller, så det lader til at TVR ikke vil producere en bil inden for den nærmeste fremtid. Besynderligt, at en fabrikant der tidligere var en torn i øjet på miljøaktivister, nu skal producere mobile vindturbiner.