Home Bilnyheder Her er den nye Lamborghini Huracan – bare uden tag!
2

Her er den nye Lamborghini Huracan – bare uden tag!

Her er den nye Lamborghini Huracan – bare uden tag!
0
2

Her er den nye Lamborghini Huracan LP610-4 Spyder. “Spyder” er synonymet for en targa-version hos italienerne, og man kan derfor køre køre kalechen af bilen her.

Forgængeren var Lamborghini Gallardo Spyder, og det var den bedstsælgende spyder-model hos Lamborghini. Forventningerne til den nye model er derfor høje, og der er ikke noget der tyder på, at de ikke bliver indfriet. Folk har nemlig taget godt imod den normale Huracan coupé, og med dens 5.2-liters V10-motor med 610 hestekræfter render den også stærkt. Meget stærkt.

Motoren føres nemlig over fra coupé- til spyder-varianten, og så tager en acceleration fra 0-100 km/t altså blot 3,4 sekunder. Topfarten runder man ved 324 km/t, men det kommer du aldrig til at prøve i Danmark…smiler.

Nu med soft top
“Men den har jo ikke noget tag!!!” tænker du nok. Og korrekt, det har den ikke. I stedet er det en form for kaleche i form af en “soft top”, som kan køres op og ned elektronisk. Det tager 17 sekunder at folde taget enten op eller ned, og så kan det køres ved hastigheder helt op til 50 km/t.

Læs også:  Dansk erhvervsliv foretrækker Volvo V60

Soft top’en kan fås i tre forskellige farver: sort, brun og rød. Forestil jer lige den lækreste, sølvgrå Huracan Spyder med rød soft top og ja – 610 hestekræfter under hjelmen. Soft top’en foldes ned bag sæderne elektronisk, og så føres to paneler op. Deres effekt er at formindske vindstøj i bilen, når man kører uden soft top’en oppe, og som man kender det fra andre producenter, ja så virker det faktisk ret godt.

Coupé – bare som Spyder…
Med det sagt er det egentlig ikke så meget andet end en coupé-variant uden tag. Den har samme 5.2-liters V10-motor med 610 hestekræfter, 0-100 acceleration på 3,4 sekunder, 7-trins dobbeltkoblingsgearkasse og en vægtfordeling på 43/57. I den innovative kabine lægger man hurtigt mærke til den store 12.3” TFT-skærm, som er instrumentbrættet her – altså bag rattet.

Displayet er superskarpt, i og med alt er digitalt. Diverse målere er dermed også digitale og ja – det kører bare. Du kan få vist enten navigation, din aktuelle hastighed eller hvad du end har lyst til. Men hvordan kører man taget af, tænker du nok. Simpelt.

Læs også:  Fornuftig startpris på ny Toyota RAV4

Du trykker på en knap på centerkonsollen mellem sæderne, og den er placeret lige ved siden af den knap, hvor du tænder/slukker bilen, ergo er den ikke til at tage fejl af. Tændingsknappen finder du nemlig under en rød beklædning, som skal vippes op for at komme ind til selve knappen. Fuldstændig ligesom du kender det fra militærfly.. WAUW!

Sæderne er beklædt med Nappa- og Alcantara-læder og fås i fem forskellige “trims”: Standard, Elegante, Sportivo med Alcantara, Sportivo farve med Alcantara samt Sportivo farve med blødt læder. Det betyder 17 forskellige interiør-farver.

Taget fås som sagt i tre forskellige farver (sort, brun og rød) og kan kombineres med en af de 11 forskellige farver, som bilen kan få. Standard er den blå og minder meget om den nye Ferrari 488 Spider.

Læs også:  322 km/t i firedørs Jaguar? Ja, på Fyn endda...

Vi tror, den blå farve er årets farve anno 2015…

Prisen på den nye Huracan Spyder LP610-4 er Euro 186.450, men det er eksklusiv de danske afgifter. Den har debut på årets motorshow i Frankfurt.