1. Home
  2. Bilnyheder
  3. Honda offentliggør den nye CR-V
0

Honda offentliggør den nye CR-V

Honda offentliggør den nye CR-V
0
0

Hondaen du ser foroven er den nye CR-V, som vi allerede så ved Geneve motor show som prototype tilbage i marts.

Den nye Honda CR-V har fået en opdateret front kofanger, hvilket bl.a. inkluderer LED kørelys, LED baglygter, nye spejle og diverse andre småting.

Længden er 4.570mm, hvilket er 5mm kortere end den nuværende, mens højden også er reduceret med 30mm til i alt 1.650mm. Sammenlignet med den nuværende model er der dog ikke tabt plads, da man har valgt at beholde samme bredde.
Bagagerummet er fra standard 589 liter, mens det med bagsæderne nede er hele 1.648 liter, hvilket er en forøgelse på 148 liter i forhold til den nuværende model. Den ekstra plads kommer fra bagagerummets ekstra længde på 140mm, hvorfor det nu er hele 1.570mm.

Læs også:  Audi SQ7 opgraderes på design og teknologi

Tre motorer

Den fjerede generation af Honda CR-V vil blive tilbudt med tre forskellige motorer. Den eneste benzinmotor er en 2.0 liters i-VTEC , mens man også finder den nuværende 2.2 i-DTEC diesel, samt en spritny 1.6 liters turbodiesel.

Den nye CR-V vil også for første gang blive tilbudt kun med forhjulstræk til benzinmodellen og den lille diesel.

Benzinmotoren er blevet optimeret i forhold til de nuværende udgaver vi kender af den, hvorfor den yder 155 hk i stedet for 150 heste, mens det maksimale drejningsmoment også er forøget med 2Nm.

Honda fortæller yderligere CO2-emissionen for benzinmodellen er faldet fra 192 g/km til 174 g/km med den 4×4 model med manuelt gear. Ønsker man automatgear er den også faldet fra 195 g/km til 176 g/km, mens den med forhjulstræk er nede på 170 g/km.

Læs også:  Valg af Bilmåtter og Sædeovertræk til Bilen: Hvorfor Er De Vigtige?

Den store dieselmotor yder 150 heste og 350Nm, mens der er arbejdet på CO2-emissionen, hvorfor den nu kun udleder 153 g/km, hvilket er en forbedring på 10% i forhold til den gamle motorvariant.
Vælger man der i mod den nye 1.6 liters turbodiesel er ydelsen 120 heste v. 4.000 omdr/min og 300Nm v. 2.000 omdr/min.

Har tabt sig en smule

Den bedre brændstoføkonomi og reducerede CO2-udledning kan den opdaterede platform også takkes for, da den udover at være mere aerodynamisk har tabt sig 20 kg. Derudover er Start/Stop blevet standard.

Firehjulstrækket er også opdateret, hvorfor man nu finder Hondas nye ”Real Time AWD system” som er hydraulisk og ikke elektronisk som det nuværende. Det betyder man får en hurtigere respons hvis systemer opdager mistet vejgreb. 4X4-systemet kan sende op til 70 % af kræfterne til baghjulene.

Læs også:  Bilsikkerhedsteknologi: Højteknologiske systemer

Honda CR-V bliver produceret på fabrikken i Swindon i England og vil få premiere ved Paris Motor Show til september. Lanceringen i salgslokalerne forventes at blive i oktober.

tags: