Dette skulle efter sigende være de første billeder af den helt nye Audi A3, som forventes at blive afsløret ved Geneve Motor Show.
Billederne, der endnu ikke er bekræftet af Audi, viser den nye Audi A3 med et mere aggressivt look end den tidligere model, med tyndere forlygter og en dyb frontkofanger med større luftindtag. Ned af siden finder man en udtalt hoftelinje og en ændret C-stolpe.
Billederne fra kabinen viser også at instrumentbrættet ligner det fra lillebror Audi A1 meget.
Det er allerede bekræftet at Audis MMI system er blevet komplet genopfrisket, og nu fylder mindre så det kan sidde i den tyndere kardantunnel på den nye Audi A3. Systemet har fokus på drejehjulet i midterkonsollen, der kombinerer hjulfunktionen i det nuværende MMI system med touchpad teknologi der kendes fra A6 og A8. Dette giver mulighed for at skrive på touchfeltet.
To kontakter er monteret foran drejehjulet, en der opererer telefonen og navigationen og en der kontrollerer radio og medie systemerne. Fire bløde knapper ved siden af hjulet benyttes til at navigere gennem menuerne og to bag ved hjulet giver direkte adgangs til hovedmenuerne. En separat kontrol til lydniveauet findes også.
Hele strukturen i MMI systemets menuer er blevet fornyet. Medieafspilleren og mediecentreret er nu tydeligt adskilt, og sangtitler, albummer og kunstere kan nu findes gennem tekstsøgning.
Informationer vises på en ny monitor, der kører ud af instrumentbrættet. Grafikken er kraftigt inspireret af iOs og benytter LED baggrundsbelysning og for første gang i en bil, 3D grafik.
MMI systemet er blevet udviklet omkring hurtigt opdatering, og anvender et nyt MMX motherboard, der kan opdateres ved hjælp af en USB nøgle eller lignende. Selve motherboardet kan også erstattes.
Som ekstraudstyr kan der vælges ’Audi Phone Box’, der benytter ny teknologi til at forbedre lydkvaliteten ved telefonopkald. Audi planlægger også at introducere trådløs opladning i fremtiden.
Et nyt head up display vil figurere på ekstraudstyrslisten, og kan projektere essentiel information til føreren, i en vinkel der synes at være 2.3 meter fra føreren. Audi planlægger at projektere data om navigation på head up displayet i fremtiden, hvor det vil se ud som om at vejanvisningerne fremgår på selve vejbanen.
Andre teknologiske påfund inkluderer en mulighed for at vise vejens retning efter en bakke, afstanden til bilen foran, og hvilken vej eventuelle fodgængere bevæger sig.
Ydermere vil den manuelle håndbremse på den nuværende bil, blive erstattet af en elektromagnetisk.